سه شهید از دو ملیت در یک قاب

دفاع از مرزهای اعتقادی که پیش بیاید مسلمانی به مرزهای جغرافیایی محدود نمی‌شود و هر کس بر اساس احساس تکلیفی که می‌کند از بالاترین سرمایه وجودی خود می‌گذرد.
کد خبر: ۲۴۰۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ - 22May 2017
به گزارش دفاع پرس از مشهد، دفاع از مرزهای اعتقادی که پیش بیاید مسلمانی به مرزهای جغرافیایی محدود نمی‌شود و هر کس بر اساس احساس تکلیفی که می‌کند از بالاترین سرمایه وجودی خود می‌گذرد و در جبهه دفاع از ارزش‌های انسانی و اسلامی حضور پیدا می‌کند.

تصویر زیر سه شهید مدافع حرم لشکر فاطمیون از مجاهدین افغانستانی و مجاهدین جمهوری اسلامی را در جبهه مقاومت نشان می‌دهد.

سه شهید مدافع حرم در یک قاب 
 از راست: شهیدان مرتضی عطایی، حجت الاسلام و المسلمین مالامیری و سید مصطفی موسوی

شهید سید مصطفی موسوی: از مجاهدین افغانستانی لشکر فاطمیون که در دوم فروردین 1374 چشم به جهان گشود. با تحولات سوریه و حمله تکفیری‌ها به این کشور و به خطر افتادن حرم عقیله بنی‌­هاشم (س) در زمستان سال 1392 در قالب لشکر فاطمیون به سوریه اعزام و در 31 فروردین 1394 در عملیات بصری الحریر به شهادت رسید.

شهید جاویدالاثر حجت‌الاسلام محمدمهدی مالامیری: در روز دوشنبه 26 خردادماه 1364، مصادف با 26 ماه مبارک رمضان متولد شد. وی سرانجام در شامگاه دوشنبه 31 فروردین 1394، مصادف با اول ماه رجب میلاد امام محمد باقر (ع) در منطقه بصری الحریر استان درعای سوریه در راه دفاع از حرم آل‌الله به آرزوی دیرینه‌اش رسید و جامه فاخر شهادت را بر تن کرد.

شهید مرتضی عطایی: با نام جهادی ابوعلی از بسیجیان مشهدالرضا در 4 اسفندماه 1355 متولد شد. این شهید والامقام که در راه دفاع از حرم آل‌الله مدال جانبازی گرفت. او با رشادت­‌هایی که در جبهه مقاومت از خود نشان داد مسئولیت جانشینی تیپ عمار لشکر فاطمیون را بر عهده گرفت. سرانجام این مجاهد جبهه مقاومت در 21 شهریورماه سال 1395 همزمان با روز عرفه در منطقه لاذقیه به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها