دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

اجلاس ریاض، توطئه اسلام آمریکایی علیه اسلام ناب محمدی

کنفرانس بین‌المللی ریاض جدیدترین و مهم‌ترین اقدام دولت‌های ارتجاع عربی تحت هدایت آمریکا علیه اسلام ناب محمدی و مقاومت است.
کد خبر: ۲۴۰۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ - 22May 2017
اجلاس ریاض؛ توطئه اسلام آمریکایی علیه اسلام انقلابی

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، روز گذشته «ریاض» پایتخت عربستان میزبان جلسه‌ای با حضور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و مقامات بیش از 50 کشور اسلامی بود. هدف از برگزاری این اجلاس، تصویب طرح موسوم به «ایجاد ناتوی عربی- سنی» با حمایت آمریکا بود.

این اجلاس در زمانی برگزار شد که منطقه تحت تأثیر چند موضوع مهم قرار دارد؛ نخست مداخله نظامی آمریکا در حمله به پایگاه «شعیرات» و در پی آن، یک سلسله حمله به نیروهای مقاومت در جنوب و شرق سوریه که همراه با دفاع از نیروهای شبه‌نظامی آموزش‌دیده در اردن، جهت اجرای عملیات در جنوب، مرکز و شرق سوریه اجرا می‌شود.

رژیم وهابیت و متحدان عربی آن، که در پی حفظ منافع آمریکا در غرب آسیا و شمال آفریقا هستند، پس از گسترش عملیات‌های موفقیت آمیز نیروهای مقاومت در پاکسازی مناطق اطراف موصل و ارتفاعات شرق لبنان از وجود تروریست‌ها تکفیری، شرایط را برای خود به شدت سخت ‌می‌بینند. به همین دلیل، مقامات ارشد عربستان نظیر محمد بن سلمان، طرح ایجاد یک ناتوی عربی فرقه‌گرا را با ترامپ مطرح کردند و خواستار بررسی و تصویب آن در سفر ترامپ به ریاض شدند، که با موافقت کامل ترامپ مواجه شد.

موضوع دوم، محاکمه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر دینی شیعیان بحرین است. حکم سؤال‌برانگیز دستگاه قضایی رژیم آل‌خلیفه مبنی بر یک‌ سال حبس و جریمه نقدی سنگین به همراه مصادره تمام اموال خصوصا اموال خمس داده شده از سوی مردم به این مرجع دینی، باعث اعتراض گسترده تمام شخصیت‌ها و فعالان سیاسی، فرهنگی و رسانه‌ای در بحرین و دیگر نقاط جهان شده است.

نقش ریاض در صدور این حکم، پشتیبانی کامل رژیم سعودی از دولت بحرین در انجام این عمل است. آیت‌الله عیسی قاسم کسی است که نقش رهبر معنوی قیام علیه حکومت مورد حمایت ریاض و همینطور حضور اشغالگرانه ارتش سعودی در یمن را ایفا می‌کند و مقابله با او در راستای اهداف آمریکا، رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی است.

موضوع سوم، فراهم کردن شرایط برای اتحاد اعراب با اسرائیل و تأمین امنیت این رژیم است. پیروزی‌های گسترده محور مقاومت باعث شده است که تعداد قابل توجهی از دولت‌های عربی به فکر ائتلاف با اسرائیل برای مقابله با افزایش قدرت نیروهای مقاومت بویژه در لبنان، عراق و سوریه بیفتند.

این هم‌پیمانی در ماه‌های اخیر از حالت مخفی خارج شده و حالتی علنی به خود گرفته است. با توجه به نشست اخیر در ریاض نیز انتظار می‌رود که این روابط، که بخشی از تلاش آمریکا جهت یکپارچه کردن حاکمیت‌های موجود در خاورمیانه علیه محور مقاومت است، گسترش یابد.

دونالد ترامپ با انتخاب عربستان به عنوان اولین کشور خارجی برای بازدید و سپس سفر به سرزمین‌های اشغالی، نشان داد که اهمیتی بالا برای تقویت جایگاه ریاض در مقابله با نیروهای مخالف آمریکا در منطقه قائل است؛ نیروهایی که دارای گرایش‌هایی به ایران یا روسیه هستند. این مسأله حتی فراتر از هویت عربی مشترک میان عربستان و فلسطین است؛ زیرا رژیم وهابی حاکم بر عربستان سال‌های طولانی است که ترجیح می‌دهد به جای دفاع از هم‌کیشان و هم‌نژادان خود در فلسطین، دست دوستی به سوی قاتلان آنان در تل‌آویو و حیفا دراز کند.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها