با حضور فرماندهان ارتش؛

12 بالگرد بازسازی شده ارتش در اصفهان رونمایی شد

با حضور فرماندهان ارتش از 12 فروند بالگرد تازه بازسازی شده در مدل‌های شینوک، جت رنجر، 214 و کبرا در اصفهان رونمایی شد.
کد خبر: ۲۴۰۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳ - 22May 2017

12 بالگرد بازسازی شده ارتش در اصفهان رونمایی شد

به گزارش دفاع پرس از اصفهان، پیش از ظهر امروز با حضور امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی و امیر یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش از 12 فروند بالگرد تازه بازسازی شده در مدل‌های شینوک، جت رنجر، 214 و کبرا رونمایی شد.

کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در این مراسم با تاکید بر نقش هوانیروز در سال‌های دفاع مقدس و پس از آن عنوان کرد: قطعاً اگر هوانیروز ارتش نبود، عملیات مرصاد و رخدادهای آن به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ جانفشانی‌های ارتش را در دفاع از انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس و قبل از آن در مبارزه با شورش‌های ضد انقلاب در سینه خود ثبت و ضبط کرده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، هوانیروز را تنها متعلق به ارتش ندانست و تصریح کرد: هوانیروز تکیه‌گاه ملت و در یک نگاه آرمانی تکیه‌گاه همه مظلومان و مسلمانان عالم است و در امدادرسانی سیل، زلزله، حوادث و مراقبت از مرزها حضور فعال دارد.

حیدری با اشاره به نهضت قطعه‌سازی با هدف ایستادن روی پای خود خاطرنشان کرد: اگر چه تمام بالگردها و سامانه‌های پروازی ایران ساخت ایران نبوده است، اما کارکنان ارتش با اتکا به توان داخل این پرنده‌ها را سرپا نگه داشته‌اند.

به گفته فرمانده نیروی زمینی ارتش، هوانیروز یکی از یگان‌هایی است که توانسته با بهره‌گیری از استعدادها اورهال بالگردهای تحت کنترل خود را اجرا کند.

امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی نیز هوانیروز ارتش را یک یگان واکنش سریع دانست و اظهار داشت: بازسازی 12 فروند بالگرد در این پایگاه نشان از توانمندی بسیار بالای رزمندگان پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان دارد.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به عملکرد هوانیروز در دفاع مقدس یادآور شد: هوانیروز با 10 قرارگاه عملیاتی سهم بسزایی در پشتیبانی لجستیکی، پشتیبانی آتش، حمل و نقل، تخلیه نیرو و هلی‌برن نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه ایفا کرد و با بیش از 500 هزار ساعت پرواز عملیاتی 250 خلبان شهید، تقدیم راه اسلام کرد.

در این مراسم همچنین از تعدادی از کارکنان پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان که در تعمیر و بازسازی این بالگردها نقش‌آفرینی کرده‌اند تجلیل شد.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها