معاون فرهنگی انتشارات سروش در گفت‌وگو با دفاع پرس:

تقریظ‌ رهبر انقلاب بر«دختران آفتاب» خاص است/ تولید کتاب صوتی «دختران آفتاب»

حسین نظری با اشاره به خاص بودن تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «دختران آفتاب» گفت: صحبت‌هایی برای تولید کتاب صوتی «دختران آفتاب» انجام شده که به زودی عملی می‌شود.
کد خبر: ۲۴۰۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ - 23May 2017
«حسین نظری» معاون فرهنگی انتشارات سروش در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «دختران آفتاب»، اظهار داشت: این کتاب مخاطبان خودش را خیلی خوب پیدا کرده است البته این موجب نمی‌شود ما از تبلیغات و معرفی درست آن دست برداریم.

وی از اعمال تغییراتی در شکل و قطع این کتاب توسط انتشارات سروش خبر داد و بیان کرد: قطع کتاب «دختران آفتاب» از وزیری به رقعی تغییر پیدا خواهد کرد و سپس نوع کاغذ مورد استفاده در کتاب، سبک‌تر انتخاب خواهد شد تا قیمت آن نیز کمتر شود. تلاش ما برای فروش بیشتر است تا خانواده‌ها به راحتی بتوانند این کتاب را تهیه کنند.

معاون فرهنگی انتشارات سروش گفت: کتاب «دختران آفتاب» در بین آثاری که رهبر معظم انقلاب بر آن‌ها تقریظ مرقوم داشته‌اند، از تقریظ‌های خاص است. من تا به حال چنین تقریظی را کمتر در آثاری که ایشان داشته‌اند، مشاهده کرده‌ام.

نظری عنوان کرد: رهبر انقلاب در این تقریظ آورده‌اند: «پس از نزدیک سه سال توانستم در این روزها ـ ایام شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها ـ این کتاب را بخوانم. در میان کتابهای داستانی که هدفش طرح مسائل فکری است، این بهترین کتاب از نویسنده‌ای ایرانی است. طرح کلی داستان و  درونمایه‌های داستانی آن خوب و شیرین است. حرفها هم قوی و منطقی است، اتفاقاً پیش از این، کتابِ: ... را خوانده‌ام. آن قوی‌تر است. ولی با توجه به برخی ملاحظات (عمدتا بهره‌برداری نکردن از عامل جنسی در کتاب حاضر) در این کتاب، هنر بیشتری به کار رفته است. باید ترویج شود. تنها نقطه ضعف آن ذکر مشخصات استاد فاطمه است در فصل آخر کتاب.»
 
تقریظ‌ رهبر انقلاب بر«دختران آفتاب» خاص است/ تولید کتاب صوتی «دختران آفتاب»


وی افزود: تاکید رهبر انقلاب بر ترویج این کتاب برای همه ما از جمله انتشارات سروش و خبرگزاری‌ها، صداوسیما و رسانه‌های مکتوب و دیداری و شنیداری الزام‌آور است که ما حتماً توجه ویژه داشته باشیم چون این کتاب بسیار دقیق در قالب یک داستان و رمان، خیلی شیوا، گیرا و روان با دلایل مستدل و ارجاعات دقیق، شبهات و مسائل دینی را پاسخ می‌دهد. منابع کتاب از آیات و روایات نیز در پایان کتاب آورده شده است.

معاون فرهنگی انتشارات سروش تاکید کرد: «دختران آفتاب» یک کتاب دقیق است. اینکه رهبر انقلاب چنین تقریظ محکمی را برای یک کتاب می‌نویسند که باید «ترویج شود» مسئولیت ما را بیشتر می‌کند که باید برای آن همت بیشتری صرف کنیم.

نظری با بیان اینکه تقریظ رهبر انقلاب بر این کتاب پس از چاپ اول آن بود، عنوان کرد: این کتاب در سال 1376 چاپ شده بود و سال 1377 رهبر انقلاب تقریظ را مرقوم فرمودند اما به دلیل اینکه هنوز موضوع تقریظ‌های ایشان رسانه‌ای نمی‎شد ما نیز از اعلام و توجه معظم‌له به این کتاب امتناع کردیم.

وی خاطرنشان ساخت: ما در انتشارات سروش کتاب دیگری داریم که سال‌ها پیش به تقریظ رهبر معظم انقلاب رسیده است. کتاب «مجموعه عکس ایران» که از مناطق مختلف ایران است و مسئول گروه جمع‌آوری و تدوین کتاب مرحوم «دکتر حسن حبیبی» بودند و آقا درباره این کتاب در تقریظشان نوشتند که «این کتاب به قدری نفیس است که باید بر هر برگ آن تقریظی نوشت».
 
تقریظ‌ رهبر انقلاب بر«دختران آفتاب» خاص است/ تولید کتاب صوتی «دختران آفتاب»

معاون فرهنگی انتشارات سروش درباره موضوع ارزش افزوده بر کتاب‌های تقریظ شده رهبر معظم انقلاب، گفت: موضوع اقتباس از کتاب «دختران آفتاب» با چند تن از هنرمندان سینما مطرح شده است که امیدواریم مورد استقبال آن‌ها قرار گیرد.

نظری تصریح کرد: تلاش انتشارات سروش برای خوش‌دست و خوش‌خوان کردن این کتاب است. ما پس از ماجرای تقریظ رهبر انقلاب کتاب را برای ویرایش مجدد به سه نویسنده محترم ارجاع دادیم و بخش‌های اضافه را روان و حذف کرده و چند مورد کوتاه را که ارجاعات آن داده نشده بود را تصحیح کردند.

وی همچنین از تولید کتاب صوتی دختران آفتاب در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با دوستان معاون صدا برای تولید کتاب صوتی «دختران آفتاب» صحبت‌هایی شده است که امیدواریم در آینده نزدیک این کار محقق شود و همه آنچه می‌تواند برای بهتر دیده شدن این کتاب موثر باشد را اعمال کنیم. طرح جلد این کتاب نیز پس تقریظ رهبر انقلاب مورد تغییر قرار گرفت.

معاون فرهنگی انتشارات سروش اظهار داشت: «دختران آفتاب» از آن دست کتاب‌هایی است که به یک مسابقه کتابخوانی سراسری نیاز دارد و باید راه‌اندازی شود تا به کمک مسابقه، همه علاقمندان حوزه رمان و مخصوصاً داستان‌هایی که پاسخگوی شبهات است را تحت پوشش قرار دهد.

انتهای پیام/121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار