مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی:

ایران در هشت سال دفاع مقدس در مقابل همه دنیا جنگید

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی با بیان اینکه ایران در هشت سال دفاع مقدس در مقابل همه دنیا جنگید گفت: کشورهای سرمایه‌دار با فرستادن تسلیحات و کشورهای فقیرتر با فرستادن نیروی انسانی به ارتش عراق کمک می‌کردند.
کد خبر: ۲۴۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹ - 22May 2017

به گزارش دفاع پرس از خراسان شمالی، سرهنگ احیا محمد امیری ظهر امروز در جمع کارکنان مرکز بهداشت شهرستان بجنورد گفت: در زمان ریاست جمهوری بنی‌صدر ملعون مقدار زیادی از خاک ما توسط دشمن اشغال شد، در جریان حمله آمریکا به صحرای طبس بنی‌صدر به دلایل مختلفی با آمریکا همدست بود و بعد از اینکه دستش رو شد به طرز خفت‌باری از کشور فرار کرد.

وی افزود: پس از فرار بنی‌صدر و پایان کارشکنی‌های وی در جنگ تحمیلی، در عملیات‌های مختلف به موفقیت‌های چشمگیری دست یافتیم، از جمله عملیات ثامن‌الائمه، شکست حصر آبادان، عملیات الی بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی ادامه داد: به جرأت می‌توان گفت که ایران در هشت سال دفاع مقدس در مقابل همه دنیا جنگید، همه کشورها به نحوی از عراق حمایت می‌کردند، کشورهای سرمایه‌دار با فرستادن تسلیحات و کشورهای فقیرتر با فرستادن نیروی انسانی به ارتش عراق کمک می‌کردند، کارخانه‌های اسلحه‌سازی بلوک شرق همه در اختیار عراق قرار گرفته بود، رئیس‌جمهور شوروی سابق دستور داده بود تا کارخانه‌های اسلحه‌سازی با چند برابر ظرفیت خود اسلحه تولید و در اختیار عراق بگذارند.

وی گفت: دهم اردیبهشت‌ماه 1361 عملیات الی بیت‌المقدس با رمز یا علی ابن ابی‌طالب (ع) آغاز شد، گاهاً امکانات به قدری کم بود که یک هفته منتظر رسیدن اسلحه بودیم، بعد از اینکه سلاح می‌رسید به دلیل کمبود سلاح، بعضی از رزمندگان بدون اسلحه در عملیات شرکت کردند.

امیری افزود: عملیات الی بیت‌المقدس در چهار مرحله اجرا شد و به طوری پشت سر هم مراحل عملیات اجرا شد که دشمن فرصت تجدید قوا پیدا نکند و بالاخره در سوم خرداد ماه عملیات با پیروزی به پایان رسید.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی در ادامه گفت: قبل از انجام عملیات، همه کارشناسان نظامی دنیا باز پس‌گیری خرمشهر توسط ایران را غیر ممکن می‌دانستند به نحوی که صدام در مصاحبه‌ای گفته بود اگر ایران خرمشهر را باز‌پس گیرد من کلید بصره را به آنها می‌دهم.

امیری در پایان گفت: پس از فتح خرمشهر توسط ایران بسیاری از کشورهای حامی عراق از حمایت وی دست کشیدند، صدام 10 نفر از افسران عالی‌رتبه خود را اعدام کرد، تجهیزات نظامی بسیاری از عراق توسط رزمندگان اسلام به غنیمت گرفته شد، بیش از 19 هزار سرباز عراقی به اسارت در آمدند و با غنایم جنگی به دست آمده چند تیپ توپخانه تشکیل دادیم. 


 

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار