مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس نقش بسزا و ارزشمندی ایفا کرد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به نقش نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس گفت: نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس در بحث ریکاوری پرواز، تامین مهمات و ... نقش بسزا و ارزشمندی ایفا کرد.
کد خبر: ۲۴۰۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴ - 22May 2017
بازنشستگان وپیشکسوتان دفاع مقدس گنجینه ی پنهان و پر از رمز و راز این دوران هستندبه گزارش دفاع پرس ازخوزستان، سردار محمد علی‌پور ظهر امروز در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری با سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح استان خوزستان، اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس بنا به دستور مقام معظم رهبری و سند راهبردی بنیاد، چهار ماموریت را دنبال می‌کند.

وی افزود: تدوین و تثبیت آثار دفاع مقدس، نگهداری از آنان، اثرگذاری و اثرپذیری این آثار و جلوگیری از تحریف و انحراف آثار دفاع مقدس از جمله این ماموریت‌هاست و به همین منظور در خوزستان در حال پیگیری و تدوین آثار دفاع مقدس در سه مجموعه نیروهای مسلح، دولت و مردم هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به اینکه با امضای این تفاهمنامه قصد داریم اقداماتی که بازنشستگان و وابستگان نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس انجام داده‌اند بهره‌مند شویم و از توانمندهای آنها و اسنادی که در رابطه با موضوعات مختلف دفاع مقدس در اختیار دارند و تاریخ شفاهی استفاده کنیم و در نهایت آنها را در مرکز فرهنگی یا موزه دفاع مقدس قرار دهیم. 

علی‌پور همچنین از همه مردم خوزستان به خصوص رزمندگان دوران دفاع مقدس، چه آنهایی که زیر بمباران بودند چه آنها که در جبهه‌ها حضور داشتند خواست آنچه از اسناد، خاطرات،‌ عکس ، فیلم و ... در اختیار دارند را به صورت امانت در اختیار اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار دهند.

وی در ادامه با اشاره به نقش نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس گفت: نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس در بحث ریکاوری پرواز، استفاده از انواع ارکان مدیریتی به شکل خودکفا، تامین مهمات و پروازها و ... نقش بسزا و ارزشمندی ایفا کرد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم نقش نیروی هوایی در دفاع مقدس را برای آیندگان ثبت کنیم قطعا راهی نداریم جز اینکه این اقدامات را ثبت و ضبط کنیم به گونه‌ای که اگر تا صدها سال دیگر دانشجو و یا محققی خواست بداند که نقش نیروی هوایی در جنگ چه بوده، با مراجعه به این اسناد بتواند رشادت‌ها و تاکتیک‌های این عزیزان را استخراج کند.

علی‌پور با اشاره به اینکه امروز بهترین فرصت برای جمع‌آوری خاطرات و تاریخ‌ شفاهی جنگ است، عنوان کرد: شاید دیگر فرصت نباشد که بتوانیم تاریخ شفاهی عزیزان را بنویسیم، اگر در بین بازنشستگان نویسنده‌ای وجود دارد یا کسانی هستند که در بحث تاریخ شفاهی توانمندی دارند، معرفی کنید تا از این ظرفیت استفاده شود.

وی در پایان این مراسم بر نقش زینب‌گونه بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: مادامی که دشمنان قسم‌خورده ژما تحرک نظامی و فرهنگی دارند ما نیز مصمم‌تر از قبل آماده‌ایم که رسالت‌مان را به بهترین نحو ممکن به نسل‌های جدید انقلاب انتقال دهیم و نگذاریم که فرهنگ ناب دفاع مقدس از اذهان پاک شود.
 
پایان پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار