در آستانه سوم خرداد صورت گرفت؛

دیدار رزمندگان عملیات بیت‌المقدس با نماینده ولی‌فقیه در سمنان

جمعی از رزمندگان و ایثارگران سمنانی حاضر در عملیات بیت‌المفدس با نماینده ولی فقیه در استان سمنان دیدار کردند.
کد خبر: ۲۴۰۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸ - 22May 2017
دیدار ایثارگران و رزمندگان عملیات بیت المقدس با امام جمعه سمنان در آستانه فتح خرمشهربه گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، جمعی از اعضای ستاد بزرگداشت سوم خرداد، فرماندهان، رزمندگان عملیات بیت‌المقدس، خاتواده معظم شهدا و ایثارگران با نماینده ولی فقیه در استان سمنان دیدار و گفت‌وگو کردند.
 
در این دیدار آیت‌الله سید محمد شاهچراغی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران دفاع مقدس به‌خصوص رزمندگانی که در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر نقش‌آفرینی کردند اظهار داشت: ضرورت دارد فرهنگ ایثار، از خودگذشتگی و جان‌فشانی‌های رزمندگان باید برای نسل جوان و نوجوان بازگو شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: جهاد از نگاه اسلام دری از درهای بهشت و شهادت و پیروزی از ثمرات ماندگار جهاد در راه خداست.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ آثار شهدا و ایثارگران به منظور انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده بیان داشت: مردم به‌خصوص نسل جوان باید بدانند آرامش و امنیت امروز کشور مرهون جانفشانی شهدا و ایثارگران در طول دوران دفاع مقدس است. 

در ابتدای این دیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن تبریک فرا رسیدن ماه ضیافت‌الله و سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: برگزاری باشکوه سالروز حماسه فتح خرمشهر تجدید میثاق با شهدای عزیز و مقام عظمای ولایت است.

سرهنگ محمدحسن سلامی گفت: این روزها فضای جامعه ما معطر به عطر شهیدان، ایثار، جهاد و فداکاری برای انقلاب و اسلام است و پیروزی‌های بزرگ ما در دوران دفاع مقدس مرهون تلاش‌های رزمندگان مجاهدی بود که مخلصانه مبارزه کردند و ما باید امروز این حماسه عظیم را به جوانان و نسل‌های آینده انتقال دهیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان تاکید کرد: کار امروز ما تکمیل رسالت دیروز رزمندگان و دلاورمردان دفاع مقدس می‌باشد و ما وظیفه داریم مناسبت‌های بزرگ و ماندگار دفاع مقدس که رهبر فرزانه انقلاب از آن به عنوان گنج نام بردند را را زنده نگه داریم و به نسل جدید منتقل کنیم.

وی افزود: حماسه فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و نقطه اوجی در تاریخ دفاع مقدس ما بود که به عنوان بزرگترین حماسه در تاریخ دفاع مقدس ثبت شد که با این فتح بزرگ وضعیت جنگ از نظر سیاسی، نظامی و اقتصادی به نفع ایران تغییر کرد و بعد از آن عملیات‌های پیروزمندانه‌ای را رزمندگان برای کشور ما به ارمغان آوردند.

سلامی تصریح کرد: استان سمنان در عملیات آزادسازی خرمشهر 85 شهید از نیروهای مردمی و سپاه، 107 شهید از ارتش و 170 مجروح و جانباز نقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان بیان داشت: به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر 1600 برنامه‌ در استان سمنان توسط نیروهای مسلح، تشکل‌های مردمی، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های دولتی پیش‌بینی و اجرا خواهد شد.

در ادامه این دیدار جمعی از رزمندگان دفاع مقدس خاطراتی از عملیات آزادسازی خرمشهر را بیان کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار