رهبری شهید «ابوترابی» در اردوگاه‌های عراق زبان زد بوده است

مدیرکل بنیاد گیلان گفت: رهبری «ابوترابی» در اردوگاه‌های مختلف عراق که با ظرفیت خاصی پیام خود را به دیگر اسرا و مسئولین زندان به صورت شفاهی و کتبی ابلاغ می‌کرد، زبان زد بوده است.
کد خبر: ۲۴۰۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱ - 22May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، در آستانه هفدهمین سالروز عروج ملکوتی سید آزادگان، همایش گرامیداشت یاد و خاطره «سیدعلی اکبر ابوترابی» و پدر بزرگوارشان و 14 آزاده شهید استان گیلان روز (پنجشنبه) هفته جاری ساعت 10 صبح در مسجد سیدالشهدا میدان «صیقلان» رشت برگزار می‌شود.

«عبدالله پاکاری»، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان صبح امروز در جلسه هماهنگی مراسم گرامیداشت سید آزادگان مرحوم «ابوترابی» گفت: وی از شاگردان معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) بود و تقدیر بر آن شد بعد از اسارت و آزادی در ایام ارتحال معمار کبیر انقلاب در راه زیارت آقا امام رضا(ع) به لقاءالله بپیوندد.

وی در وصف منش سید آزادگان مرحوم «ابوترابی» گفت: «ابوترابی» دارای اعتقادات راسخ و بسیار خوش‌فکر، دوراندیش و با ایمان بوده و در عین‌حال هم حافظ اسرا در دوران اسیری به حساب می آمدند و رهبری ایشان در اردوگاه‌های مختلف عراق که با ظرفیت خاصی پیام خود را به دیگر اسرا و مسئولین زندان به صورت شفاهی و کتبی ابلاغ می‌کرد، زبان زد بوده است.

گفتنی است، «حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی» فرد در سال های ابتدایی جنگ در ستاد جنگ‌های نامنظم حضور یافت و در سال ۵۹ به اسارت نیروهای بعثی درآمد.

این روحانی مقاوم پس از ده سال اسارت سرانجام در سال ۱۳۶۹، همراه با خیل آزادگان سرافراز به میهن اسلامى بازگشت.

وی که به سید آزادگان معروف بود پس از دوران اسارت به عنوان نماینده مقام معظم رهبری در ستاد امور آزادگان منصوب شد و همچنین در دوره‌های چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی نمایندگی مردم تهران را بر عهده داشت.

سرانجام در دوازده خرداد سال ۷۹ در مسیر زیارت حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به همراه پدر بزرگوارشان حضرت «آیت الله سیدعباس ابوترابی» به لقا الله پیوست و پیکر مطهرشان در حرم امام رضا(ع) به خاک سپرده شد.

قابل ذکر است، استان گیلان دارای دو هزار و ۶۴۳ آزاده دوران هشت سال دفاع مقدس و 14 آزاده شهید در استان است.

منبع: ایثار
 
     


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار