معرفی کتاب/6

«فتاح» روایتی از شکنجه و درد در اردوگاه‌های عنبر و موصل

«فتاح» عنوان کتابی است که به روایت خاطرات نوجوان 15 ساله کهگیلویه و بویراحمدی از دوران دفاع مقدس و اسارت در اردوگاه‌های عنبر و موصل می‌پردازد.
کد خبر: ۲۴۰۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳ - 23May 2017
«فتاح» روایتی از شکنجه و درد در اردوگاه‌های عنبر و موصلبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، کتاب «فتاح» خاطرات «فتاح محمدی» نوجوان 15 ساله‌ای است که در 10 کیلومتری بصره به اسارت نیروهای بعثی در آمد. اسارتی که 8 سال از زندگی او را در اردوگاه‌های عنبر و موصل به خود اختصاص داد و از او یک مرد ساخت.

این کتاب به اهتمام «میترا رفیعی» گردآوری شده و به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد و توسط نشر سوره مهر در 356 صفحه به چاپ رسیده و در شمارگان 2500 نسخه به بازار نشر عرضه شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«... عراقی‌ها همچنان منتظر تسلیم شدن ما بودند. ناگهان عبدالله نجفی «اولین فرمانده شهید استان کهگیلویه و بویراحمد در عملیات فتح خرمشهر» دو نارنجک که تنها دارایی‌اش بود را از ضامن خارج کرد و با صدای الله‌اکبر از جایش بلند شد تا آنها را به سمت تانک‌های عراقی پرتاب کند. اما گلوله‌های دشمن زودتر به عبدالله اصابت کردند. تعداد گلوله‌ها آنقدر زیاد بود که بلافاصله او را در جلوی چشمان ما نقش بر زمین کرد. وقتی به زمین می‌افتاد، دست‌ها را زیر شکم خود برد تا انفجار نارنجک به دیگران آسیبی نرساند. بدنش متلاشی شد... تا او بود، دلم قرص و محکم بود و توان غلبه بر ترس را داشتم اما حالا من نوجوانی پانزده ساله که در میان نیروهای دشمن ماندم، تنها و پر از ترس و التهاب و بدون فرمانده!»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار