بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی؛

حماسه سوم خرداد، زیباترین فتح زیر چتر ولایت است

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در بیانیه‌ای به‌مناسبت سوم خردادماه، سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر را زیباترین فتح زیر چتر ولایت عنوان کرد.
کد خبر: ۲۴۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ - 23May 2017
حماسه سوم خرداد ،زیباترین فتح زیر چتر ولایت

به گزارش دفاع پرس از استان مرکزی، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان استان مرکزی به مناسبت فرا رسیدن سوم خردادماه مصادف با سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر که به روز ملی «مقاومت، ایثار و پیروزی» نام‌گذاری شده است، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: خرمشهر در اوج غربت و مظلومیت و با عبور شنی‌های تانک متجاوزین از روی پیکر شهدای عزیزمان، پس از 35 روز پایداری جوانمردانه و جنگ خانه به خانه و ویران شدن شهری که داغ جنگ بر سینه‌اش نقش بست، در 4 آبان 1359 به اشغال بعثی‌ها در می‌آید، این تجاور 578 روز (19 ماه) به طول انجامد.

در ادامه این بیانیه عنوان شده است: رزمندگان سپاه اسلام با عملیات ظفرمند «بیت‌المقدس» که با رمز «یا علی بن ابیطالب (ع)» از دهم اردیبهشت سال 1361 شروع و تا سوم خردادماه به طول انجامید، بعد از 24 روز رزم بی‌امان و طی 4 مرحله عملیات، خرمشهر از اشغال متجاوزین قادسیه صدام با گرفتن 19 هزار اسیر و 16 هزار کشته و زخمی آزاد می‌شود و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی بر فراز مسجد جامع نیمه ویران خرمشهر توسط رزمندگان سپاه اسلام به اهتزاز در می‌آید.

این بیانیه در ادامه بیان می کند: جمله به یادماندنی، تاریخی و آسمانی امام در پیام‌شان به رزمندگان که «خرمشهر را خدا آزاد کرد» در حافظه تاریخ برای همیشه ماندگار شد. این واقعه افتخار آفرین که یکی از صحنه‌های مهم نبرد حق و باطل و نماد همدلی آحاد جامعه اسلامی و حاصل وحدت غرور آفرین نیروهای مسلح و مردمی بود، متعلق به همه نسل‌هایی است که با تفکر جهادی و روحیه انقلابی و با الگوگیری از این حماسه جاودان جمله «ما می‌توانیم» را در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصای به منصه ظهور بنشانند.

این بیانیه در پایان با اشاره به مهم‌ترین پیام آزادسازی خرمشهر تاکید می‌کند: مهم‌ترین پیام آزادسازی خرمشهر به استکبار جهانی و به خواهان این ملت این است که هر کسی به این سرزمین و ملت آزاد دست تعرض دراز کند، سیلی خواهد خورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار