بیاینه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان زنجان؛

خرمشهر، سمبل تحمیل اراده سیاسی جمهوری اسلامی بر متجاوز

بی‌تردید، جایگاه ممتاز منطقه‌ای و نقش تأثیرگذار فرا منطقه‌ای امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مرهون ایثار، فداکاری و دلاورمردانی است که در دوران دفاع مقدس و عملیات‌های بزرگی چون «فتح‌المبین»، «ثامن‌الائمه»، «طریق‌القدس» و ... حماسه‌ای ماندگار آفریدند.
کد خبر: ۲۴۰۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ - 23May 2017
خرمشهر، سمبل تحمیل اراده سیاسی جمهوری اسلامی بر متجاوزبه گزارش دفاع پرس از زنجان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان به‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، بیانیه را صادر کرد که در ادامه آن را می‌خوانید:

عملیات «بیت‌المقدس»، عملیاتی با وجود استحکامات متعدد دشمن، نقطه عطفی در نمایش بلوغ تفکر خلاق فرماندهان و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است.

در حالی که اشغال خرمشهر توسط عراق به‌عنوان آخرین و مهم‌ترین برگ برنده این کشور برای وادار ساختن ایران به شرکت در هر گونه مذاکرات صلح تلقی می‌شد، آزادسازی این شهر می‌توانست سمبل تحمیل اراده سیاسی جمهوری اسلامی بر متجاوز و اثبات برتری نظامی‌اش باشد. در این عملیات، 4 گردان از زنجان حضور داشتند که با تقدیم 152 شهید، این استان بخشی از دین خود را به انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان ادا کرد.

اجرای عملیات «بیت‌المقدس» با رمز «یا علی بن ابیطالب (ع)» با هدف آزادسازی حدود 5400 کیلومتر از خاک ایران از جمله شهرهای «خرمشهر»، «هویزه» و «پادگان حمید» بود.

بی تردید جایگاه ممتاز منطقه‌ای و نقش تأثیرگذار فرا منطقه‌ای امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مرهون ایثار، فداکاری و دلاورمردانی است که در دوران دفاع مقدس و عملیات‌های بزرگی چون «فتح‌المبین»، «ثامن‌الائمه»، «طریق‌القدس» و ... حماسه‌ای ماندگار آفریدند.

در ادامه این بیانیه به بخشی از برنامه های اجرایی سالروز آزادسازی خرمشهر در استان اشاره شده است:

پخش مارش و سرود فتح و آزادسازی خرمشهر در ساعت 10 صبح روز سوم خرداد؛ خاطره گویی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس در برنامه‌ها؛ غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده معظم شهداء و تجلیل از ایثارگران؛ برگزاری مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح؛ برگزاری یادواره شهدای عملیات بیت المقدس و ...

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در این بیانیه ضمن پاسداشت حماسه ی بزرگ و تاریخ ساز عملیات بیت المقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سرافراز و همیشه جاویدان بویژه شهدای استان زنجان، تأکید بر ضرورت تلاش برای حفظ آرمان ها و اهداف بلند امام خمینی(ره)، شهیدان و رزمندگان دوران دفاع مقدس، آمده است: پشتیبانی و تبعیت از ولایت فقیه به عنوان ستون جبهه انقلاب و میهن اسلامی، سرنوشت سازترین عامل سلامت و امنیت کشور است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار