بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمان؛

فتح خرمشهر در تاریخ ایران، عزت و شرف را به ثبت رسانده است

فتح خرمشهر به عنوان حماسه همیشه جاویدان باقی خواهد ماند و اینک ما به عنوان وارثان و حافظان این ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش و همت می‌کنیم.
کد خبر: ۲۴۰۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ - 23May 2017
سوم خرداد سال 61، در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی، عزت و شرف را به ثبت رسانده است

به گزارش دفاع پرس از کرمان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان به‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان، که به روز ملی «ایثار، مقاومت و پیروزی» نام‌گذاری شده است، بیانیه‌ای را صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: سوم خرداد سال 61، یادآور حماسه جاویدان و ماندگار، برای همیشه در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی، عزت و شرف را به ثبت رسانده است.

این رویداد بسی عظیم است که حضرت امام خمینی (ره)، آن را لطف الهی عنوان کردند و فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و خداوند ندای «الله اکبر» را در خرمشهر عزیز طنین‌انداز کرد و رهبر فرزانه انقلاب نیز فرمودند: «حماسه مقاومت و آزادی خرمشهر، حادثه‌ای بی‌نظیر در تاریخ جهان است».

ای خرمشهر قهرمان، وقتی به یادت قلم می‌زنیم، هیچ جمله‌ای در وصف تو نمی‌گنجد که تو را توصیف نماییم. هر سال سوم خرداد یاد شهیدان «محمد جهان آرا»، «بهنام محمدی»، «حمید ایرانمنش»، «حمید عرب نژاد»، «ناصر فولادی»، «محمد افغانی»، «محمد تقی ابوسعیدی»، «عباس معافی» و یاد 219 شهید لشکر 41 ثارالله و 3000 رزمنده کرمانی و نیز یاد تمام شهدا و رزمندگان کشورمان را گرامی می‌داریم که هنوز فریادشان را از کوچه ها و خیابان‌های خرمشهر می‌شنویم.

ای خرمشهر قهرمان، ای مجاهدان همیشه جاودان تاریخ، هرگز گذشت و ایثارت را فراموش نخواهیم کرد، و ما همچون جوانان بی‌ادعای آن روزهای سخت، راهت را ادامه می‌دهیم و یک صدا با تمام خاطراتی که بر تاریخ پرافتخار ایران اسلامی بر جای گذاشتی همراه می‌شویم.

شما رفتید تا ما بمانیم و با بصیرت و وحدت، پشتیبان ولایت فقیه باشیم. تا به مملکت آسیب وارد نشود. شهدا انسان‌هایی صالح، با ایثار و مقاومت که جز در صدر اسلام، تاریخ نمونه آن‌ها را ندیده است، با توکل به خدا، قله‌های بلند پیروزی، عرفان و ایثار را فتح کردند و دشمنان انقلاب و معاندین نظام همچنان ناکام باقی مانند و ریشه‌های یأس و ناامیدی را در میهن اسلامی خشکانده و اراده جمعی را برای تحقق اهداف عالیه انقلاب به حرکت در آوردند و تبیین ارزش‌های حقیقی و ماندگار سوم خرداد که با تکیه بر روحیه ایثار و مقاومت حماسه‌ای بی‌نظیر را در تاریخ معاصر ایران اسلامی خلق کردند.

فتح خرمشهر به عنوان حماسه همیشه جاویدان باقی‌خواهد ماند و اینک ما به عنوان وارثان و حافظان این ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش و همت می‌نماییم، تا نسل‌های آینده با ایثارگری‌های پیشکسوتان، و با آرمان‌ها و اهداف شهیدان و ارزش‌های دوران دفاع مقدس و امام شهیدان آشنا شوند و امروز با تأسی گرفتن از رهنمودهای پیامبر گونه حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه ای (مدظله‌العالی) و در جهت حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های والای شهیدان آمادگی خود را اعلام می‌داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها