به همت اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد؛

نمایشگاه نقاشی «سوم خرداد» در یاسوج برپا شد

نمایشگاه نقاشی «سوم خرداد» به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برپا شد.
کد خبر: ۲۴۰۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳ - 23May 2017
نمایشگاه نقاشی «سوم خرداد» در یاسوج برپا شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد، نمایشگاه نقاشی به مناسبت سوم خردادماه مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر ظهر امروز (سه‌شنبه) در محل نگارخانه «باران» اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برپا شد.

سرهنگ «امیرعباس آسمند»، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در این آیین اظهار داشت: در این نمایشگاه، 30 اثر نقاشی از چهار هنرمند استان با موضوع حماسه آفرینی و ایثارگری رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس در معرض نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه، این نمایشگاه تا روز جمعه پنجم خرداد ادامه یافته و پذیرای علاقه‌مندان به حوزه فرهنگ ایثار و شهادت است، افزود: حماسه سوم خرداد و دفاع مقدس در حوزه فرهنگ دارای جایگاهی رفیع و ارزشمندی است که بهترین عامل انتقال پیام آن دوران به نسل‌های جدید متوجه اهالی فرهنگ و هنر است.

«فتاح محمدی» معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این آیین با اشاره به نقش هنر در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار داشت: از رسالت‌های مهم امروز جامعه فرهنگ و هنری این است که فرهنگ ایثار و شهادت، دفاع مقدس و شهادت‌طلبی را با زبان هنر بازتولید و ارائه دهند.

وی با بیان اینکه سوم خرداد و عملیات بیت‌المقدس اوج اقتدار نظام اسلامی بود، افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد قابلیت‌ها و توانمندی‌های بسیاری برای یادآوری رشادت رزمندگان این استان در هشت سال دفاع مقدس وجود دارد که یکی از این قابلیت‌ها استفاده از نقش هنر است.

به گزارش خبرنگار دفاع پرس، در حاشیه برپایی این نمایشگاه از چهار هنرمند و نقاش برجسته استان آقایان «شریفی»، «شفیعی»، «کرمی» و «حقایق» که آثار خود را در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار دادند، تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار