عمليات بيت‌المقدس تحولات نوینی در خاورميانه ایجاد کرد

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام با صدور پیامی عمليات بيت‌المقدس و آزادی خرمشهر را موجب پيدايش وضعيت نوين در صحنه سياسی و نظامی جنگ تحميلی و تحولات آينده خاورميانه شد.
کد خبر: ۲۴۰۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴ - 23May 2017

سوم خرداد نماد مقاومت مردم ایران است

به گزارش دفاع پرس از ایلام، همزمان با فرارسیدن سی و پنجمین سالروز آزادسازی خرمشهر، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، با صدور پیامی این روز را گرامی داشت.

در پیام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام آمده است: سوم خرداد، يادآور دلاور‌مردی و ايثار شهيدان، استقامت و پايداری ملت ايران، شجاعت و شهامت فرماندهان و از خودگذشتگی رزمندگان ارتش اسلام و اوج خداباوری و خلوص امام شهيدان خمينی كبير (ره) است كه فرمود: «خرمشهر را خدا آزاد كرد».

آزادسازی خرمشهر تجلی قدرت لايزال الهی بود كه در طرح عملياتی غرورآفرين كربلای 3 و به دست توانای مردم خداجو و مومن، با اقتدا به مولای متقيان (ع) و با رمز « یا علی ابن ابيطالب (ع)» به نام مقدس «بيت المقدس» ظهور كرد.

سوم خرداد یک حماسه ملی است، حماسه حضور مردم در جشن پس از پیروزی، لذا پاسداشت فتح خرمشهر در گرو پاسداشت حضور مردم در همه صحنه‌ها است.

عمليات پيروزمند بيت‌المقدس و آزادی خرمشهر در سوم خردادماه سال 1361 پيدايش وضعيت نوين در صحنه سياسی و نظامی جنگ تحميلی هشت ساله و تحولات آينده خاورميانه رقم زد و اسباب اضطراب و نگرانی آمريکا و قدرت‌های حامی صدام و رژيم بعثی صهيونيستی عراق را فراهم کرد.

قدرت‌های جهانی، به ويژه آمريکايی‌ها براي جلوگيری از سقوط صدام، کمک‌های همه‌جانبه تسليحاتی، اطلاعاتی، رسانه‌ای و مالی به بغداد را گسيل داشتند.

بازخوانی و ترسيم روزآمد اين رخداد سرنوشت‌ساز و سترگ (فتح خرمشهر) براي نسل‌های امروز انقلاب و آينده‌سازان واقعی اين سرزمين، حماسه‌آفرينی‌ها و رشادت‌های فرزندان قرآن و ولايت در آن قطعه درخشان تاريخی را برای هميشه جاودانه و الهام‌بخش آنان در صحنه‌های رويارويی با بيگانگان و دشمنان انقلاب، نظام و ميهن اسلامی قرار خواهد داد.

امروز ما با درس‌آموزی از عبرت‌های تاريخی و مقاومت و ايستادگی هوشمندانه برابر نظام سلطه و اهداف شيطانی و ضد ايرانی قدرت‌های زورگو و مستکبر، برای حراست از استقلال و تماميت ارضی کشور، هويت دينی و ملی ايران عزيز و پاسداری از انقلاب و دستاوردهای افتخارآميز و قدرت‌آفرين آن از هيچ تلاشی فروگذار نکرده و با آمادگی فراگير خود تحت رهبری ولايت فقيه و فرماندهی معظم کل قوا ، حضرت‌ آيت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالي) هرگونه تهديد، تعرض و تجاوز احتمالی از سوی بيگانگان و دشمنان فرامنطقه‌ای را با پاسخ سخت و پشيمان کننده و شکستی خفت‌بار و فراموش‌ناشدنی مواجه خواهند‌ ساخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار