تشدید سرکوب اسلام گرایان در مصر

در حالی که بحران سوریه توجه محافل رسانه ای را به خود معطوف کرده است دولت مصر در سکوت خبری در پی سرکوب گسترده رهبران اسلام گرایان و طرفداران مرسی است.
کد خبر: ۲۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۹ - 25August 2013

تشدید سرکوب اسلام گرایان در مصر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، با وجود تداوم اعتراضات در مصر دولت کودتایی این کشور تلاش دارد در شرایطی که توجه محافل سیاسی و رسانه ای به تحولات سوریه معطوف شده است، اقدامات سرکوب گرایانه علیه مخالفان خود و اخوان المسلمین را تشدید نماید.

به گزارش "نیویورک تایمز": دولت موقت مصر در صدد است با بهره برداری از موقعیت ایجاد شده در سوریه و تمرکز توجه رسانه های مختلف به آن کشور، اقدامات سرکوبگرایانه خود را تشدید نماید و در این راستا با اتخاذ اقداماتی نظیر بازداشت و دستگیری رهبران اخوان المسلمین و برخی از مخالفین از گروه های دیگر از برگزاری تظاهرات ضد دولتی از سوی طرفداران محمد مرسی جلوگیری نماید.

در راستای این سیاست ها ارتش به فرماندهی ژنرال السیسی شرایط اضطراری در مصر که در دوران حسنی مبارک نیز در این کشور حاکم بود تمدید کرده است و اعلام نموده با هرگونه مخالفت و برگزاری تظاهرات برخورد خواهد کرد. در واقع هر چند دولت کودتایی مصر از آغاز بحران در این کشور به شدت سرکوب مخالفان را در پیش گرفته بود ولی در روزهای اخیر با استفاده از بی توجهی محافل رسانه ای به تحولات مصر در پی آن است با بازداشت و دستگیری رهبران مخالفان مانع تداوم اعتراض ها گردد.

البته در این رابطه این نکته نیز شایان ذکر است که به دلیل انتشار اخباری مبنی بر صدور حکم آزادی حسنی مبارک در کنار تداوم بازداشت افرادی مانند محمد مرسی و دیگر رهبران اخوان المسلمین، موج جدیدی از اعتراضات در این کشور آغاز شده است که ناشی از خشم عمومی علیه سیاست های دولت جدید این کشور می باشد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار