تداوم عملیات ارتش سوریه از قلمون تا تدمر/ بیش از یک هزار کیلومتر آزاد شد

ارتش سوریه اخیرا عملیات خود را از قلمون شرقی در ریف دمشق تا جنوب شهر تدمر واقع در ریف جنوب شرقی حمص ادامه داد و موفق شد مناطق زیادی را آزاد کند.
کد خبر: ۲۴۰۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷ - 23May 2017
تداوم عملیات ارتش سوریه از قلمون تا تدمر؛ بیش از یک هزار کیلومتر آزاد شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، ارتش سوریه و همپیمانانش اخیرا حملات گسترده‌ای علیه عناصر داعش انجام دادند.

این حملات در منطقه‌ای صورت گرفت که از قلمون شرقی در ریف دمشق تا جنوب شهر تدمر واقع در ریف جنوب شرقی حمص امتداد داشت.

گروه اطلاع رسانی الاعلام الحربی گزارش داد که در جریان عملیات‌های ارتش سوریه در این مناطق، نیروهای سوری موفق شده‌اند مسافتی بالغ بر یک هزار کیلومتر را آزاد کنند.

این مساحت شامل چندین روستا و ارتفاعاتی است که بر این مناطق اشراف دارد. در این عملیات‌ها ده‌ها تروریست داعش کشته و زخمی شده‌اند.

در جریان این عملیات‌ها ده‌ها تروریست داعش به اسارت گرفته شدند و تا کنون نیز این عملیات ادامه دارد.

محورهای عملیاتی ارتش سوریه به شرح ذیل است:

1- محور القریتین-المحسه. نیروهای سوری در این محور جبل المحسه و جبل صوانه المحسه و ارتفاعات الروس را آزاد کردند.

2- محور قصر الحیر-البارده. ارتش سوریه توانست کنترل ارتفاعات السیرتیل و الشهداء و منطقه المشتل را به دست گیرد.

این آزادسازی‌ها پس از پیشروی گسترده ارتش سوریه در شمال و شرق شر تدمر رخ داد و نیروهای سوری موفق شدند در این منطقه ارتفاعات راهبردی و منطقه نفتی «الشاعر» را آزاد کنند.

نیروهای سوری قصد دارند امنیت شهر القریتین را از سمت جنوب و شرق و امنیت مناطق نظامی خود مانند فرودگاد «تی 4» را تأمین کنند.

با این پیشروی، ارتش سوریه به مناطق تحت اشغال تروریست‌های ارتش آزاد نزدیک می‌شود؛ مناطقی که به اطراف منطقه «خنیفیس و جبل ریمه» در جنوب القریتین می‌رسد.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار