فردا تشکیل می‌شود؛

جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت برای بررسی پیش‌نویس گزارش 6 ماهه دوم روند اجرای «برجام»

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تشکیل جلسه فوق‌العاده فردای کمیسیون متبوعش برای بررسی پیش‌نویس گزارش 6 ماهه دوم روند اجرای «برجام» خبر داد.
کد خبر: ۲۴۰۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳ - 23May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «سیدحسین نقوی»، نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی مجلس خلق حماسه بزرگ ملت ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری را به ملت و مقام معظم رهبری تبریک گفت، ملت ایران این حماسه را در شرایطی خلق کرد و دموکراسی مردم‌سالاری دینی را به رخ دنیا کشید که «ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با این نگاه که عربستان گاو شیردهی است که باید او را دوشید، در عربستان حضور پیدا کرد.

وی افزود: اگر چه وزارت امور خارجه باید در این زمینه فعال‌تر ورود پیدا می‌کرد تا این‌گونه نشست‌ها با حضور کشورهای مختلف برگزار نشود؛ ضرورت دارد دولت دوازدهم این‌گونه کاستی‌ها در سیاست خارجی را نیز رفع کند، مردم‌سالاری دینی در یک رقابت آزاد توانست مانور اقتدار ملی خود را در این انتخابات به نمایش بگذارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: ساعت 6 و 30 دقیقه صبح فردا (چهارشنبه) جلسه فوق‌العاده کمیسیون به منظور بررسی پیش‌نویس گزارش 6 ماهه دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از روند اجرای برجام تشکیل می‌شود، در جلسه فوق‌العاده فردای کمیسیون که با حضور عباس عراقچی برگزار خواهد شد، نقطه‌نظرات اعضا نیز دریافت می‌شود.

نقوی تصریح کرد: در ادامه جلسه عصر امروز، 2 لایحه برای تصویب مطرح شد، لوایح اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و لایحه اصلاح ماده 30 قانون خدمت وظیفه عمومی که هر دو لایحه مذکور به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: همچنین در این جلسه طرح عضویت رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در شوراهای عالی مطرح شد که کلیات آن به تصویب رسید.

نقوی در خاتمه گفت: در پایان این جلسه لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان که به عنوان کمیسیون فرعی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارجاع شده بود، مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در جلسه آتی درباره لایحه مذکور رأی‌گیری شود.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها