حماسه فتح خرمشهر مدرک آسیب‌ناپذیری ملت ایران است

حماسه فتح خرمشهر، مدرک آسیب‌ناپذیری دفاع مقدس ما است که بر آن نام ملت مقاوم ایران اسلامی درج شده است.
کد خبر: ۲۴۰۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶ - 24May 2017
حماسه فتح خرمشهر مدرک آسیب‌ناپذیری ملت ایران است

به گزارشدفاع پرس از سمنان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان به‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: سوم خرداد 61، یکی از روزهای فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی و آفرینندگان حماسه این روز، نه تنها به عنوان فاتحان خرمشهر بلکه به عنوان فاتحان قلوب ایران، مسلمانان و آزادیخواهان جهان مطرح هستند.

خونین شهر مجروح، ولی سربلند و پرآوازه، پس از 578 روز اشغال، در روز سوم خرداد ماه 61 آزاد شد و شهر عشق و ایمان، از لوث وجود ددمنشان بعثی آزاد شد. با توجه به استقرار چندین لشکر و کاشتن هزاران مین در اطراف شهر، این خطه مظلوم، به دست نیروهای مسلمان ایران آزاد شد.

دفاع مقدس، یک حماسه بی‌نظیر تاریخی و نابرابر از چنان گستردگی و ابعادی برخوردار است که قلم‌های بشری از وصف آن عاجزند و این حماسه فتح خرمشهر، حماسه‌ای بی‌نظیر است و خود دربرگیرنده حماسه‌های بزرگی است که هر یک به تنهایی تمامی خصوصیات لازمه یک حماسه را دارا بوده‌اند.

حماسه فتح خونین شهر، تبدیل خونین شهر به خرمشهر، آزادسازی شهری که بر دروازه ورودی آن با خون نوشتند: «جمعیت 36 میلیون نفر. با وضو وارد شوید!» خرمشهر، قریب 19 ماه فراق فرزندان دلبند و نستوه خویش را مظلومانه تحمل کرد. حماسه فتح در سوم خردادماه 61 ترسیم شد، تا قلم قرمز بر اباطیل همه آنان بکشد که نظام و انقلاب ما را آسیب‌پذیر و ضعیف تصور می‌کردند.

این فتح بزرگ در اثر قداست خون‌های مطهری بود که سطور وصیتنامه شهدا را رنگین کرد. حماسه فتح خرمشهر، مدرک آسیب‌ناپذیری دفاع مقدس ما است که بر آن نام ملت مقاوم ایران اسلامی درج شده است.

نشان درخشان فتح، بر سینه ملتی می‌درخشد که دلش مالامال از عشق و ایمان به اسلام و انقلاب اسلامی و امید به عمران و آبادانی ایران است. در عملیات بیت‌المقدس (آزادسازی خرمشهر) بود که آسمان و زمین شعله‌ای شد فروزان و ستم‌سوز، که در حقارت زبون دشمنان در گرفت و تمام هستی پوک آنها را به یک اشاره سوخت.

پس از انجام این عملیات بود که امام خمینی (ره) خطاب به رزمندگان اسلام (فاتحان خرمشهر) فرمودند: «من دست و بازوی شما عزیزان را می‌بوسم و بر این بوسه، افتخار می‌کنم.» تاریخ، این حماسه شکوهمند رزمندگان اسلام را در سینه خود ضبط و حبس نموده است، و به آیندگان منتقل خواهد ساخت، آن وقت است که آیندگان در می‌یابند که رزمندگان اسلام هم عصر خمینی (ره)، تا چه اندازه ایثار و فداکاری نمودند، که فرشتگان و آسمانیان از آنها شرمسار شدند.

اما امروزه نيز ما با همان دشمنان به گونه‌ای ديگر درگیر نبرد هستیم و تنها محیط جبهه، سلاح و تاکتیک دشمن تغییر کرده است. دشمن به این نتیجه رسیده که قدرت این ملت با حمله نظامی از بین نمی‌رود در نتيجه، دست به جنگ فرهنگی و حمله مستقیم به افکار و اعتقادات این مردم زده است. چند سالی است که دشمن جنگ نرم را سرلوحه کار خود قرار داده تا شاید این گونه بتواند ملت ایران را از پای در آورد.

از یک سو تحریم و فشارهای اقتصادی و از سوی دیگر با سست نمودن عقاید جوانان ایران و ترویج بی‌بند و باری به وسیله ماهواره، اینترنت، فیلم‌های مبتذل و در کل فضای مجازی و سایبری، عداوت با نظام مقدس جمهوری اسلامی را با شكلی ديگر آغاز كرده است.

همان گونه که در سه دهه گذشته ثابت شده است، این ملت غیور با پیروی کامل از رهبر فرزانه انقلاب با افزایش بصیرت و دشمن‌شناسی از این مبارزه هم سربلند خارج می‌شود.

در سالی که ولی امر مسلمین جهان آن را سال اقتصاد مقاومتی، کار و اشتغال نامیده‌اند، به روح پر فتوح حضرت امام (ره) و شهدای گران قدر بالاخص 85 شهید والا مقام عمليات بيت‌المقدس استان سمنان در اين عمليات درود می‌فرستیم و از خداوند منان خواهانیم؛ که به این ملت توفیق دهد تا تحت لوای رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) از آزمایش‌های الهی سربلند بیرون آمده تا شرایط ظهور حضرت امام زمان (عج) فراهم نماید.

ما هم وظیفه خود می‌دانیم در این سال با شناخت، تولید و بهره‌برداری از معارف دفاع مقدس گامی برداریم. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار