جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه:

شکوفایی، توسعه و پیشرفت در سایه امنیت ملی شکل می‌گیرد

سردار سرتیپ عبدالله عراقی گفت: در هیچ جامعه‌ای، توسعه‌ای شکل نمی‌گیرد مگر اینکه امنیت ملی آن جامعه تأمین شده باشد.
کد خبر: ۲۴۰۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸ - 24May 2017
هر نوع شکوفایی، توسعه وپیشرفت در سایه امنیت ملی شکل میگیرد.
به گزارش دفاع پرس از سنندج، سردار سرتیپ «عبدالله عراقی» جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه، صبح روز (چهارشنبه) در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان کردستان که به مناسبت سوم خرداد در سپاه بیت المقدس این استان برگزار شده بود، اظهار داشت: مهمترین وظیفه هر دولتی ایجاد امنیت ملی در کشورش است و بدونه امنیت ملی هیچ توسعه ای شکل نمی گیرد زیرا هر نوع شکوفایی، توسعه وپیشرفت در سایه امنیت ملی دست یافتنی است.

وی در ادامه به مؤلفه‌های امنیت ملی در هر کشوری اشاره کرد و گفت: یکی از مؤلفه‌های امنیت ملی در هر جامعه‌ای، نیروهای مسلح و توان دفاعی آن جامعه است.

سردار عراقی در ادامه تصریح کرد: از دیگر مؤلفه‌های امنیت ملی، اقتصاد شکوفا و توسعه یافته آن جامعه است که اگر اقتصاد شکوفا در جامعه نباشد خود به خود امنیت ملی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

جانشنین نیروی زمینی سپاه در ادامه تحمل سلایق و مدارای قومی و مذهبی را از مؤلفه‌های دیگر امنیت ملی دانست و گفت: ما در کشور عزیزمان ایران شاهد تنوع قومی، مذهبی، زبانی و فرهنگی هستیم.

وی در ادامه به حربه‌های دشمن جهت سوءاستفاده از تنوع قومی و مذهبی در کشور اشاره کرد و تصریح کرد: دشمن در حال حاضر به دنبال آن است که شیعه را برعلیه سنی، سنی را برعلیه شیعه و اقلیت‌های مذهبی را علیه همدیگر بدبین کرده و بین آن‌ها اختلاف افکنی کند.

سردار عراقی در ادمه گفت: ما در سرزمین بزرگ ایران اسلامی باید بتوانیم در کنار هم با وجود دیدگاه‌های مختلف، مذاهب مختلف و قومیت‌های مختلف زندگی کنیم و بتوانیم آن سایه امنیت ملی، وحدت ملی را در کشور حفظ کنیم که اگر این اتفاق نیاقتد، نا امنی ایجاد خواهد شد.

وی چهارمین مؤلفه از مؤلف‌های امنیت ملی را بالا بردن مقبولیت حاکمیت سیاسی دانست و تصریح کرد: در انتخابات 29 اردبیبهشت‌ماه بیش از چهل میلیون نفر مشارکت داشتند که این بیانگر مقبولیت حاکمیت است و تمامی ما در هر پست و جایگاهی که هستیم، وظیفه داریم تمام تلاشمان را در راستای بالا بردن مقبولیت حاکمیت به کار ببندیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلامی در آزادسازی خرمشهر گفت: آزادسازی خرمشهر سالروز مقاومت ملی مردم ایران است چرا که وجبی از خاک ایران زمین به دشمن داده نشد.

وی افزود: مقاومت 578 روزه نیروهای مسلح، بسیج و مردم ایران در آزادسازی خرمشهر نشان از اعتقاد مردم ایران به نظام و رهبری بود.

سردار عراقی تاکید کرد: دشمن در جنگ تحمیلی محاسبه کرده بود که از لحاظ نظامی و فیزیکی می‌تواند ایران را شکست دهد اما در محاسبه عوامل غیرفیزیکی همچون اعتقاد، روحیه و رهبری اشتباه کرده بود و همین عامل موجب پیروزی رزمندگان اسلام در آزادسازی خرمشهر شد.

انتهای پیام /


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار