فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی مطرح کرد؛

حضور بیش از یک‌هزار و 800 رزمنده از استان مرکزی در عملیات بیت‌المقدس

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر بیش از یک‌هزار و 800 رزمنده از استان مرکزی حضور داشته و نقش‌آفرینی کردند.
کد خبر: ۲۴۰۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷ - 24May 2017
حضور بیش از 1هزار رزمنده از استان مرکزی در عملیات بیت المقدسبه گزارش دفاع پرس از استان مرکزی، سردار محسن کریمی صبح امروز در آئین صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان مرکزی به‌مناسبت حماسه سوم خرداد با اشاره به اهمیت دوران دفاع مقدس اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس روزهای افتخارآفرین و باشکوه زیادی وجود دارد که هیچ‌گاه از خاطر و یادها فراموش نمی‌شود که از آن جمله حماسه سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر و دفاع، تثبیت و پیروزی و بعد هم به گفته بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، تنبیه دشمن متجاوز بود که در عین ناباوری سبب پیروزی جبهه اسلام و رزمندگان اسلام شد.

وی افزود: دوران دفاع مقدس برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی است که از سویی سند مظلومیت امت اسلامی و امام امت است و از سویی دیگر نشان اقتدار و عزت جبهه اسلام است، چراکه دوران دفاع مقدس از این جهت که ما شروع کننده جنگ نبودیم حکایت مظلومیت امت اسلامی است ولی به لطف خدا پیروزی شامل حال جبهه اسلام شد.

سردار کریمی با اشاره به اهمیت فتح خرمشهر تصریح کرد: فتح خرمشهر از این نظر مهم است که دشمن بعثی در زمان اشغال خرمشهر 36 روز در دروازه شهر ماند ولی زمانی که می‌خواستیم این شهر را آزاد سازیم، سربازان دشمن بعثی تنها در مدت دو روز توانستند در مقابل رزمندگان اسلام ایستادگی کنند و در نهایت تسلیم اراده پولادین سربازان جبهه اسلام شدند.

وی افزود: دشمن شهر خرمشهر را به دژ مستحکمی تبدیل کرده بود و این درحالی بود که مدافعان خرمشهر در اقلیت بودند و زمانی که می‌خواستیم خرمشهر را پس بگیریم، خرمشهر به مانند دزی مستحکم تبدیل شده بود و در مدت بیش از 570 روزی که ارتش بعثی خرمشهر را به تصاحب خود درآورده بود انواع موانع نظامی و امنیتی را در شهر تعبیه کرده بودند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اضافه کرد: از این جهت و به سبب قدرت نظامی، صدام دچار چنان غرور و تکبری شده بود که مدعی شد اگر ایران بتواند خرمشهر را پس بگیرد من کلید بصره را به آنان می‌دهم، بنابراین باید گفت مهم‌ترین مسئله در فتح خرمشهر این است که همانگونه که خدا وعده کرده پیروزی با جبهه اسلام است و خدا خرمشهر را آزاد کرد.

سردار کریمی با اشاره به نقش عملیات بیت‌المقدس در آزادسازی خرمشهر و رزمندگان در طول این عملیات بیان کرد: عملیات بیت‌المقدس تقابل همه‌جانبه سپاه اسلام با استکبار جهانی بود و امروز هم نباید فراموش کنیم رشادت و دلیرمردی رزمندگان جبهه اسلام را، که امنیت امروز را مرهون خون شهیدان عزیزمان هستیم.

وی اضافه کرد: آزادسازی خرمشهر نماد و مصداق عینی و بارز قدرت معنویت و اعتقاد دینی مردم و رزمندگان ارتش و سپاه اسلام در برابر بی‌اعتقادی و تفکرات شیطانی رژیم بعث صدام بود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اینکه در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر بیش از یک‌هزار و 800 رزمنده از استان مرکزی حضور داشتند خاطرنشان کرد: استان مرکزی در این عملیات بخش از 300 شهید را تقدیم اسلام کرده است و از همین شهر اراک پنج گردان حضور داشتند که رزمندگان استان با رزمندگان خرمشهر در قالب تیپ 22 بدر حضور داشتند و کار اصلی را این یگان در عملیات بیت‌المقدس بر عهده داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها