مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین:

اقتدار امروز ما از خرمشهرها است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: عزت و اقتدار امروز ما از خرمشهرها است که خون هزاران شهید در خاک آن ریخته شده است.
کد خبر: ۲۴۰۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴ - 24May 2017
اقتدار امروز ما از خرمشهرها استبه گزارش دفاع پرس از قزوین، سرهنگ مهدی طاهرخانی پیش از ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز فتح خرمشهر در مسجد حجت ابن‌الحسن (ع) شهرستان تاکستان برگزار شد اظهار داشت: در زمان اشغال خرمشهر توسط دشمن، مردم اين شهر 35 روز با حداقل امكانات به كمک نيروهای مدافع شهر اعم از ارتشی، سپاهی و ژاندارمری سابق از شهر مظلوم خود دفاع کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین افزود: عملیات مختلفی چون طریق‌القدس و فتح‌المبین براي آزادسازی خرمشهر انجام شد، نتيجه عمليات فتح‌المبین موفق بود و 40 روز بعد عمليات بیت‌المقدس با همكاری تمام عزيزان ارتشی، سپاهی، جهادی و مردمی شروع و منجر به آزادسازی خرمشهر شد.

وی گفت: شهرهای قزوين و تاكستان در اين عمليات با سه گردان رزمی حضور داشتند و به دليل اينكه در آن زمان رژيم صهيونيستی عملياتی را بر ضد لبنان طراحی كرده بود، نام اين عمليات را بیت‌المقدس نام‌گذاری شد و رزمندگان شعار می‌دادند كه راه قدس از كربلا می‌گذرد و دليل اين که رمز عملیات يا علی ابن ابیطالب (ع) نام‌گذاری شده بود این بود که این عملیات در ماه رجب و هم‌زمان با ولادت مولای متقيان برگزار می‌شد.

طاهرخانی با تاکید بر اینکه عزت و اقتدار امروز ما از خرمشهرها است که خون هزاران شهید در خاک آن ریخته شده است، افزود: خرمشهر آزاد شد و امام خمینی (ره) در اولين پيامشان فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد كرد» که هدف امام اين بود كه رزمندگان اسلام مغرور نشوند.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار