معاون اجرايی سازمان بسيج مستضعفين:

قدرت موشكی و ايمان؛ سايه جنگ را از سر كشور برداشته است

معاون اجرايی سازمان بسيج مستضعفين گفت:‌ قدرت موشكی و ايمان است كه امروز دشمن را به عقب‌نشينی وا داشته و سايه جنگ را از سر كشور برداشته است.
کد خبر: ۲۴۰۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹ - 24May 2017
از اثرات فتح خرمشهر عدم دست درازی دشمن بر خاک جمهوری اسلامی ایرانبه گزارش دفاع پرس از سمنان، سردار علی استادحسینی صبح امروز در آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح که در تیپ 12 قائم (عج) سمنان برگزار شد، ضمن تبریک یوم‌الله سوم خرداد اظهار داشت: افتخار ما رزمندگان استان سمنان این است که در طول دفاع مقدس در همه صحنه های دفاع مقدس حضور داشتیم.

وی افزود: از روزی که انقلاب پیروز شد ما شهید دادیم در صحنه های دفاع در کردستان در گنبد و بعد جنگ تحمیلی که شروع شد استان سمنان جزء اولین استان هایی بود که در دفاع مقدس حضور پیدا کرد و تعداد شهدای این استان به لحاظ جمعیت گواه این مطلب است.

 معاون اجرایی سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: همه شهدای استان سمنان، شهدای خط مقدم هستند و یکی از آن حماسه های بزرگی که خلق کردند عملیات بزرگ بیت المقدس بود که منجربه آزادسازی خرمشهر شد.

سردار استادحسینی بیان داشت: وقتی دشمن حمله کرد هم از نظر نظامی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ما در موضع ضعف بودیم؛ وقتی دشمن ما را در موضع ضعف دید؛ فکر می کرد سه روزه می تواند خوزستان را بگیرد و یک هفته تهران را.

وی ادامه داد: وقتی قرارداد 1975 الجزایر را صدام پاره کرد؛ گفت مابقی مصاحبه من پنج روز دیگر تهران یا سه روز دیگر خوزستان؛ اما شیرمردان همین استان در همان روزهای اول جنگ تحمیلی در خرمشهر حاضر شدند؛ روزی که خرمشهر سقوط کرد که 34 روز طول کشید الحق والانصاف یک تعداد معدودی در مقابل همه قدرت پوشالی غرب و شرق ایستاد و دفاع کرد و شبی هم که از خرمشهر عقب نشینی کردیم اگر خیانت خائنانی همچون بنی صدر نبود عقب نشینی نمی کردیم و با چشم گریان بچه ها خرمشهر را ترک کردند علیرغم همه نداشته ها آنجا ایستادیم و مقاومت کردیم و می توانستیم باز هم مقاومت کنیم اگر سلاح و مهمات به ما می رسید.

معاون اجرایی سازمان بسیج مستضعفین گفت:‌ بنی صدر بنایش بر این بود که ما نمی توانیم و سه بار به امام خمینی (ره) نامه نوشت که ما نمی توانیم بگذارید، خوزستان را خالی کنیم و عقب نشینی کنیم و مثل اشکانیان زمین بدهیم و زمان بگیریم و بعد بجنگیم؛ اما امام خمینی (ره)‌ فرمودند «مگر جوانان خرمشهر و آبادان مرده اند»؛‌ امام فرمودند «می توانیم» و مدیریت جهادی در جنگ کارساز شد و دشمن را بیرون کردیم.

سردار استادحسینی تصریح کرد: وقتی بنی صدر از فرماندهی کل قوا عزل شد و این کشور را ترک کرد و خط لیبرال از کشور حذف شد؛ بچه‌های انقلاب حاکم شدند؛ ‌ارتش و بسیج و همه نیروهای مسلح و سپاه با هم یکی شدند؛ عملیات ها را یکی پس از دیگری انجام دادند‌؛ عملیات طریق القدس،‌ فتح المبین، ثامن الائمه و عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد.

وی با بیان اینکه عملیات بزرگ بیت‌المقدس وقتی آغاز شد 10 برابر عملیات هایی که در غرب انجام دادیم، بود بیش از پنج هزارو چهارصد کیلومتر زمین بود و واقعاً کاری فوق العاده و عجیب بود؛ گفت: عملیات بیت المقدس در سه مرحله انجام شد و در عملیات سوم منجر به عدم فتح شد و یأسی در دلها حاکم شد؛ پیام امام خمینی (ره) آمد که «استقامت کنید؛ پیروزی با شماست».

معاون اجرایی سازمان بسیج مستضعفین افزود: وقتی مرحله چهارم عملیات را می خواستیم انجام دهیم؛ تعداد ما اندک بود؛ بیش از 20 هزار نفر نیروی بعثی در خرمشهر برای دفاع از خرمشهر آماده شده بودند؛ یعنی ما باید 60 هزار نفر می بودیم اما بر اساس این فرموده خداوند متعال که «اگر شما دین خدا را یاری کنید خداوند شما را یاری می کند»؛ خداوند مدافعان دین خود را یاری و خرمشهر را آزاد کرد.

استادحسینی با بیان اینکه امروز هم اگر بایستیم و مقاومت کنیم در مقابل دشمن مطمئن باشید که همانطور که آمریکا و اذنابش هیچ غلطی نتوانستند بکنند دیگر هم نخواهند کرد، تأکید کرد:‌ آن چیزی که می تواند ما را در مقابل دشمن محکم و پابرجا نگه دارد، ایستادگی و توان نیروهای مسلح است.

وی با تأکید بر اینکه در موضع قدرت باشیم دشمن جرأت تعرض به خاکمان را نمی کند؛ گفت: سالهاست که آمریکایی ها گفتند همه گزینه های ما روی میز است؛‌ اما آنها هیچ وقت حمله نمی کردند و نخواهند توانست چون ما در موضعی از قدرت ایستاده ایم که توانمندی ما آنقدر است که رهبری با اطمینان می گویند که «اگر اسرائیل کاری بکند اثری از تلاویو و حیفا نخواهد بود».

معاون اجرایی سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: قدرت موشکی و ایمان است که امروز دشمن را به عقب‌نشینی وا داشته و سایه جنگ را از سر کشور برداشته است.

استادحسینی با تأکید بر اینکه ایران در اوج قدرت است، اظهار داشت: امروز اثرات عملیات بیت المقدس و سوم خرداد است که دشمن را مأیوس کرده و آنها را وادار کرده که جرأت نکنند به این کشور دست درازی بکند.

وی با اشاره به اینکه اگر امروز آمریکایی ها به عراق و افغانستان حمله می کنند به این دلیل است که آنها را در موضع ضعف می بینند؛ بیان داشت: اگر می خواهیم سایه جنگ از روی کشور برداشته شود باید قدرتمند باشیم همان که قرآن فرموده «و اعدولهم مااستطعتم من قوه ...» اگر قدرتمند باشید دشمنان می‌ترسند.

معاون اجرایی سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه‌ آمریکایی ها فقط رجز می خوانند و مطمئن باشید آمریکا هیچ وقت جرأت نمی کند به نظام جمهوری اسلامی ایران حمله نظامی کند، گفت: آن چیزی که سایه جنگ را از کشور برده است؛ ایستادگی رزمندگان ما در دفاع مقدس و خط مقاومت و ایستادگی است که در مقابل دشمن ایستاده ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار