آخرین تحولات بحرین؛

یورش مجدد نظامیان بحرینی به الدراز/ شماری دیگر از معترضان بحرینی بازداشت شدند

نظامیان آل خلیفه با یورش مجدد به منطقه الدراز شمار دیگری از جوانان را دستگیر کردند.
کد خبر: ۲۴۰۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸ - 24May 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از المنار، نیروهای رژیم آل خلیفه بار دیگر به منازل مجاور منزل آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در منطقه در غرب منامه یورش برده و شماری از جوانان را دستگیر کردند.

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه روز گذشته به منطقه الدراز و منزل آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب بحرین یورش برده و ضمن به شهادت رساندن 5 تن، ده‌ها نفر را دستگیر کردند.

 وزرات كشور تاکنون اسامى شهداى روز گذشته را اعلام نکرده است. باتوجه به گزارشات میدانی وضعیت مجروحین (موجود در منطقه و بازداشت شده) نیز وخیم بوده و احتمال افزایش تعداد شهدا وجود دارد.
 
بعد از این حمله وزارت کشور رژیم آل خلیفه از آغاز اقامت اجباری شیخ عیسی قاسم خبر داد. منابع خبری نیز گزارش دادند که تا این لحظه هیچ اطلاعی از وضعیت حضرت آیت الله عیسی قاسم در درسترس نیست.

دادگاه بحرین صبح یکشنبه شیخ عیسی قاسم را به‌دلیل آنچه «پول‌شویی و مشارکت در تروریسم» خوانده به یک سال حبس تعلیقی و پرداخت 100 هزار دینار بحرین (265 هزار دلار آمریکا) جریمه محکوم کرد.

برخی تحلیلگران با اشاره به حضور نظامی عربستان در بحرین، سرکوب شدید شیعیان این کشور را با سفر اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به ریاض مرتبط دانسته و حتی گفته‌اند که ترامپ دستور این سرکوب را صادر کرده است.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها