مدیر بخش پژوهش سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس:

روزهای نخست جنگ دو لشکر ایرانی در برابر 12 لشکر بعثی ایستادند

فروتن نژاد گفت: رژیم بعث با در دست داشتن 12 لشکر در 31 شهریور ماه 59، حمله به ایران را آغاز کرد؛ این در حالی بود که ایران با دو لشکر در روزهای نخست جنگ، مقابل دشمن ایستادگی کرد.
کد خبر: ۲۴۰۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳ - 24May 2017

روزهای نخست جنگ دو لشکر ایرانی در برابر 12 لشکر بعثی ایستادبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس،‌ «حسین فروتن نژاد» مدیر بخش پژوهش سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس در مراسمی که ظهر امروز در جمع کارکنان سازمان اسناد و کتابخانه ملی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد، اظهار داشت: جنگ ایران و عراق یک سال پیش از اعلام رسمی آغاز شد.

وی افزود: در آن دوران دولت به دنبال ایجاد آرامش در داخل کشور بود و از سوی دیگر خدمت سربازی به یک سال تغییر یافته بود. همچنین خالی بودن پادگان‌ها عاملی شد که دولت عراق تصور کند ایران توان لازم برای مقابله را ندارد و می‌تواند به راحتی ایران را تصرف کند.

فروتن‌نژاد با بیان اینکه ایران هشت سال با ابرقدرت‌های دنیا جنگید، گفت: عراق به دلیل داشتن ادعای حاکمیت بر اروندرود، تنب بزرگ، تنب کوچک، ابوموسی و خوزستان، با ایران وارد جنگ شد.

مدیر بخش پژوهش سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس خاطرنشان کرد: رژیم بعث با در دست داشتن 12 لشکر در 31 شهریور 59 حمله به ایران را آغاز کرد؛ این در حالی بود که ایران با دو لشکر در روزهای نخست جنگ مقابل دشمن ایستادگی کرد.

وی با اشاره به شرکت 125 گردان از نیروهای ایرانی در عملیات بیت المقدس، عنوان کرد: در عملیات بیت المقدس 5 هزار کیلومتر از خاک کشورمان آزاد شد، همچنین 19 هزار اسیر، 16 هزار کشته و زخمی، تلفات از دشمن گرفتیم.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها