استاندار گلستان:

سوم خرداد، الهام‌بخش‌ترین حادثه انقلاب و دفاع مقدس است

دکتر حسن صادقلو در همایش تجلیل از رزمندگان عملیات بیت‌المقدس گفت: سوم خرداد الهام‌بخش‌ترین حادثه انقلاب و دفاع مقدس است، چون یاد آن تبیینی است که در زندگی ما باید و نباید‌ها را ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۲۴۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶ - 24May 2017

به گزارش دفاع پرس از استان گلستان، به مناسبت گرامی‌داشت حماسه سوم خردادماه مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای استان گلستان در عملیات «بیت المقدس»، همایش تجلیل از یادگاران این عملیات با عنوان «یاد یاران» از ساعت 10 صبح امروز (چهارشنبه)، با سخنرانی دکتر صادقلو استاندار گلستان، در سالن آمفی تئاتر مؤسسه علمی-کاربردی مائده شهرستان گرگان برگزار شد.

در ابتدای این همایش، سرهنگ «عباس حسن نیا» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان ضمن خیرمقدم به حضار و گرامی‌داشت سالروز آزادسازی خرمشهر به تشریح عملیات بیت المقدس پرداخت و اظهار داشت: طبق برآورد دشمن قرار بود خرمشهر در مدت یک روز و توسط یک گردان اشغال شود، اما با مقاومت متحد نیروهای مردمی در داخل شهر مواجه شدند و پس از 34 روز این شهر اشغال شد و سوم خرداد سال 1361 توسط رزمندگان آزاد شد.

سوم خرداد الهام بخش ترین حادثه انقلاب و دفاع مقدس است 

وی به نقش استان گلستان در این عملیات اشاره کرد و افزود: در آن زمان تیپ 25 کربلا در قالب قرارگاه فتح و تیپ 30 گرگان در قالب قرارگاه فجر در عملیات بیت المقدس فعالیت می‌کردند.

در ادامه این مراسم، دکتر «حسن صادقلو» استاندار گلستان نیز ضمن تبریک این روز بزرگ و افتخار آفرین اظهار داشت: سوم خرداد الهام بخش‌ترین حادثه انقلاب و دفاع مقدس است، چون یاد آن تبیینی است که در زندگی ما باید و نبایدها را ایجاد می‌کند.

وی افزود: باید تمام تاریخ و خاطرات سوم خرداد تبیین شود تا درک عظیمی از این روز بزرگ برای نسل آینده صورت گیرد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: صحنه‌های عملیات بیت‌المقدس حکایت‌های شکوهمندی دارد؛ از نصرت خدا تا شهادت و در نهایت پیروزی.

دکتر صادقلو افزود: فتح خرمشهر، فتح‌الفتوح دوران دفاع مقدس است، چون معادلات سیاسی بعد از فتح خرمشهر متفاوت شد و ایران با برگ پیروز در محافل سیاسی حرف می‌زد.

خاطرنشان می شود، در این مراسم از 10 عنوان کتاب با نام‌های «برادرم را ندیدی» (خاطرات غلامرضا عسگری)، «جوانی‌ام برای ابوموسی» (خاطرات رزمنده غلامرضا میراحمدی)، «خورشید مهر» (خاطرات سردار شهید عباس مهری)، «ارتباط شرط پیروزی» (خاطرات علی اکبر آقاپور)، «باران یاران» (خاطرات محمدتقی رجایی)، «صلابت رحمانی» (خاطرات سردار شهید غلامحسین رحمانی)، «امیر آسمان» (خاطرات خلبان شهید امیر مرادقلی)، «دربند آزادی» (خاطرات محمدجلال یازرلو)، «گوهران سرزمین من» (مجموعه عکس والدین شهدا) و «تپش‌های ماندگار» (اشعار برگزیده جشنواره شعر استان) رونمایی شد و سه نفر از راویان کتاب‌های رونمایی شده، به خاطراتی کوتاه در کتاب خود اشاره کردند.

سوم خرداد الهام بخش ترین حادثه انقلاب و دفاع مقدس است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار