افلاکیان/9

سرکشی از خانواده شهدا را فراموش نکنید

شهید عباس ثابت‌فرد در فرازی از وصیتنامه‌اش می‌نویسد: قبل از اینکه شهید شوم خیلی دلم می‌خواست که با خانواده شهدا رفت و آمد کنم ولی به دلیل اینکه آنها خیلی از ما افضل‌تر هستند نمی‌توانستم این کار را بکنم ولی شما این کار را بکنید و به این آرزوی من جامه عمل بپوشانید.
کد خبر: ۲۴۰۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲ - 24May 2017

سرکشی از خانواده شهداء را فراموش نکنیدبه گزارش دفاع پرس از استان مرکزی، همزمان با سوم خرداد 1396 سالروز آزادسازی خرمشهر تعداد 21 نفر از شهدای استان مرکزی به مقام رفیع شهادت نائل آمده و دعوت حق را لبیک گفتند که شهیدان علی ابوالحسنی، عباس امیری، اکبر اوتادی، حسین بهرامی، عبدالرضا تیموری، عقیل جعفری، غلامعلی جنتی و تنی چند از دیگر شهدا همگی سالروز شهادتشان است.

شهید عباس ثابت‌فرد یکم خردادماه سال 1338 در شهرستان اراک دیده به جهان گشود و با شروع جنگ تحمیلی وظیفه اصلی خود را در این دید که به جبهه‌های نبرد عزیمت کرده و به پیکار با دشمنان بپردازد.

سوم خردادماه سال 61 همزمان با آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس دفتر زندگانی عباس در دنیای خاکی بسته و حیات ابدی‌اش آغاز گردید.

فرازی از وصیتنامه شهید ثابت‌فرد:

بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین

با درود به رهبر کبیر انقلاب اسلامی و شهدای همیشه جاوید انقلاب و جنگ تحمیلی و با سلام به پدر ومادر و برادر و خواهرانم که عزیزتر از جانم بودند.

به دنبال وصیتنامه‌ای که برای برادر عزیزم سعید فرستادم اینک وصایا و سفارشاتم را در این دفترچه، یادداشت می‌کنم که در صورت پیوستن به لقاءالله و افتخار شهادت این دفترچه را به عنوان یادگار نگه دارید و هر وقت که ناراحت شدید نظری به برگ‌های این دفترچه خاطرات، گذشته را زنده کند.

اولین و بهترین سفارشم چیزی که همیشه به آن معتقد بوده‌ام صبر است. خودتان شاهد بودید که من همیشه صبور بودم و ناراحتی‌ها را هر چند بزرگ بودند تحمل می‌کردم زیرا گفتارهای زیادی از امامان و پیغمبران و قرآن در مورد صبر آمده است. آنجا که در سوره والعصر خداوند می‌فرماید: به درستی که همه انسانها زیان کارند مگر آنهایی که ایمان آوردند و یکدیگر را به حق و پایداری در ناملایمات و صبر سفارش کردند و یا از قول پیغمبر یا امامان نقل می‌شود که خدایا به ما صبر عطا کن و گامهایمان را استوار کن تا بر کافرین پیروز شویم.

یعنی احیاناً ما نتوانستیم در مقابل ناملایمات بایستیم و یا اینکه خدای ناکرده احساسات بر ما غلبه کرد خیلی زود کافرین بر ما پیروز خواهند شد لذا از شما عزیزان (پدر و مادر و برادر و خواهر) می‌خواهم که اگر می‌خواهید روحم در آرامش و آسایش باشد همه کارها را به خدا واگذار کنید و بدانید که اگر این طور نباشد به خدا قسم که در میان گور تنم خواهد لرزید.

مطلب دوم راجع به انفاق است که انشاءالله سعی کنید همیشه در زندگی انفاق کنید به اقوام و خویشان سرکشی کنید صله رحم کنید و خلاصه از آن حالت سکون و درخود ریختن بیرون آیید که خداوند این قوم را خیلی بیشتر دوست دارد.

ان‌شاءالله از اسراف و تبذیر و احیاناً زیاده‌روی در خورد و خوراک نیز دوری کنید و بدانید که پیغمبر و امامان فقط به اندازه یک وعده‌شان غذا تهیه می‌کردند.

قبل از اینکه شهید شوم خیلی دلم می‌خواست که با خانواده شهدا رفت و آمد کنم ولی به دلیل اینکه آنها خیلی از ما افضل‌تر هستند نمی‌توانستم این کار را بکنم ولی شما الان با افتخار می‌توانید این کار را بکنید و به این آرزوی من جامه عمل بپوشانید.

آخرین سفارشم راجع به اخلاق خوب و پسندیده است خوبی که من اصلاً در دوران زندگیم به آن نرسیده بودم و هیچ وقت هم نداشتم و حالا شاید انتظار بیش از حد باشد این تقاضا ولی ان‌شاءالله شما طوری کنید که هنگام مسافرت از کره خاکی به این امر یعنی اخلاق نیکو داشتن افتخار کنید.

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها