سردار کارگر در دانشگاه آزاد اسلامی:

آزادسازی خرمشهر موجب خودباوری مردم و مسئولان شد/ امام خمینی (ره) تهدید جنگ را به فرصت تبدیل کرد

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: اولین کسی که جنگ تحمیلی را دفاع مقدس نامید، امام خمینی (ره) بود و این نشان می‌دهد ایشان تهدید جنگ را به فرصت تبدیل کردند.
کد خبر: ۲۴۰۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱ - 24May 2017
آزادسازی خرمشهر موجب خودباوری مردم و مسئولان شد/ امام خمینی (ره) تهدید جنگ را به فرصت تبدیل کردبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم گرامیداشت حماسه سوم خرداد که امروز بعد از ظهر در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: صدام با 13 لشکر آموزش دیده به ما حمله کرد، در حالی که ارتش ما در حال پاکسازی بود و یگان‌های ارتش آمادگی لازم برای مقابله نداشتند. علاوه بر این سپاه هم تازه داشت جان می‌گرفت و بسیج هم سازماندهی شده نبود. از سوی دیگر کشور هم از لحاظ سیاسی وضعیت مناسبی نداشت و درگیر نا آرامی‌های مناطق مختلف بود.
 
وی افزود: عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر در زمینی به وسعت هشت هزار کیلومتر مربع انجام شد که منجر به آزادسازی قریب به 5 هزار و 500 کیلومتر مربع شد و طی آن رزمندگان اسلام 19 هزار اسیر گرفتند و علاوه بر این دشمن 16 هزار نفر کشته و مجروح داد به نحوی که می‌توان گفت تقریبا در این عملیات کمر ارتش عراق شکسته شد.
 
سردار کارگر گفت: بعد از فتح خرمشهر یعنی 20 روز بعد از آن که همزمان با اجلاس عدم تعهد بود صدام درخواست کرد چون می‌خواهند با اسرائیل بجنگند، آتش بس برقرار شود اما ما چون هنوز بخش زیادی از سرزمین‌مان در اشغال بود قبول نکرده و موافقت خود را منوط به بازگشت عراق به پشت مرزهای بین‌المللی کردیم. در این رابطه حتی برخی کشورها نمایندگانی را هم به ایران فرستادند که یکی از این فرستادگان با امام هم دیدار داشت ولی باز هم موافقتی حاصل نشد.
 
وی عنوان کرد: در عملیات بیت المقدس بود که مردم و مسئولین خود را باور کردند؛ البته در عملیات بیت المقدس اهداف بالاتری را دنبال می‌کردیم که آن هم عبور از مرز و حتی رسیدن به بصره بود اما در نهایت به آزادسازی خرمشهر منتهی شد.
 
سردار کارگر گفت: عملیات بیت المقدس چون همه آمده بودند، یک ایران کوچک بود؛ به نحوی که همه اقوام و اقشار مختلف حضور داشتند و علاوه بر این سپاه به یک ارتش واقعی تبدیل شد و بسیج هم شکل واقعی خود را نشان داد و ارتش هم مکتبی و اسلامی شد. قاعده نظامی می‌گوید که فرماندهی باید با یک نفر باشد ولی در فتح المبین و بیت المقدس دو فرمانده یکی از سپاه و یکی هم از ارتش سازمان‌های رزم را با یکدیگر هدایت می‌کردند، چون خدا حاضر بود.
 
وی بیان داشت: جنگ فی نفسه موضوع پسندیده‌ای نیست ولی بعضی‌ها ما را جنگ‌طلب معرفی می‌کنند در حالی که ما بیشترین ضربه را از جنگ متحمل شدیم.
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: اولین کسی که جنگ تحمیلی را دفاع مقدس نامیدند، امام بود و این نشان می‌دهد ایشان تهدید را به فرصت تبدیل کردند؛ پس هر چه داریم از دفاع مقدس است، در مذاکرات نیز اینگونه بود که ما هر چه داشتیم، از دفاع مقدس بود.
 
وی خاطرنشان کرد: ثمره دفاع مقدس روحیه بسیجی است، چون بسیجی ارتش بی‌ادعا است؛ بسیجی و دفاع مقدس متعلق به هیچ جناح و گروهی نیست لذا هیچ کس هم حق ندارد این دو را به انحصار خود در آورد.
 
سردار کارگر در ادامه عنوان داشت: امنیت موضوع خیلی مهمی است اما چون اکنون در محل امنی زندگی می‌کنیم ممکن است قدر آن را ندانیم، پس اگر می‌خواهیم قدر امنیت را بدانیم باید برویم عراق، افغانستان و یا حتی یمن. داعشی که در عراق وجود دارد به نوعی با ما همسایه محسوب می‌شود اما همین داعش نتوانسته تاکنون در کشورمان ایجاد ناامنی کند ولی همین داعشی که دست پرورده آمریکا و انگلیس است می‌بینیم که می‌تواند در اروپا و آمریکا عملیات‌های تروریستی انجام دهد. در صورتی که آن‌ها از طریق ترکیه برای اعضای داعش پاسپورت تهیه کردند و با پشتیبانی‌هایی که از این افراد به عمل آوردند 70 درصد عراق و 90 درصد سوریه توسط آن‌ها اشغال شد اما ما در کشورمان علی‌رغم اینکه اخیرا دو انتخابات حساس و بزرگ را برگزار کردیم هیچ‌گونه ناامنی به وجود نیامد.
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: توصیه می‌کنم گرفتار مسائل جناحی هم نشوید و درگیر اینکه چه کسی رئیس جمهور یا نماینده مجلس است، نشوید اما هرکس انتخاب شد حمایت می‌کنیم چون پایه‌های نظام مستحکم می‌شود.

وی بیان کرد: ما در جنگ سیم خاردار وارد می‌کردیم اما امروز متهم هستیم که موشک صادر می‌کنیم؛ امروز متهم هستیم به اینکه موشک‌هایی که در غزه، لبنان و سوریه شلیک می‌شود برای ایران است.
 
سردار کارگر تصریح کرد: دشمنان این ملت می‌خواستند جلوی پیشرفت علمی کشورمان را بگیرند اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی و پیروزی در دفاع مقدس، جزو 10 کشور اول هسته‌ای محسوب می‌شویم، از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران از زمان پیروزی انقلاب تاکنون همواره در تحریم بوده پس تحریم موضوع جدیدی نیست.

وی اضافه کرد:‌ بنابراین اگر می‌خواهیم موفق باشیم باید عنوان مقاومت، ایثار و پیروزی را قدر بدانیم چرا که اگر مقاومت و ایثار داشته باشیم، پیروز می شویم؛ پس باید گفت که آمریکا در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران هیچ غلطی نمی‌تواند بکند چرا که اگر می‌توانست تاکنون انجام داده بود. امروز آنچه درباره پیشرفت‌های نظامی کشورمان منتشر می‌شود بخشی از آنچه که هست، منعکس می‌شود لذا نباید از این بابت نگران بود اما در مقابل باید مراقب جنگ نرم، ایجاد اختلاف در جامعه و به انحراف کشاندن جوانان توسط دشمن بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: از این روی می‌توان گفت که هیچ قدرتی جرات حمله به ایران را ندارد؛ جمهوری اسلامی ایران افتخارش این است که سوریه و عراق را نجات داده و با حمایت از حزب الله لبنان، این گروه مقاومت اسلامی توانست 33 روز مقابل تهاجم آمریکا و اسرائیل ایستادگی کند و مانع از پیروزی آنها شود و این در مورد مقاومت مردم غزه مقابل تهاجم صهیونیست ها هم صادق است، پس نظام جمهوری اسلامی ایران روز به روز توفیقات بیشتری را کسب می‌کند به نحوی که برای آن می‌توان آینده درخشانی را متصور شد و البته این هم زمانی به صورت کامل محقق می‌شود که همچون دوران دفاع مقدس توکل مان به خدا باشد.

انتهای پیام/231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار