جهانگیری:

ارزش‌های شهدا سرمایه ارزشمندی در اختیار مسئولین است

معاون اول رییس جمهور گفت: زنده نگه داشتن ارزش‌ها در جامعه، آینده نظام و انقلاب را حفظ کرده و سرمایه ارزشمندی را در اختیار مسئولین جمهوری اسلامی قرار می‌دهد تا به این واسطه از موانع و مشکلات عبور کنند.
کد خبر: ۲۴۰۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ - 25May 2017
ارزش‌های شهدا سرمایه ارزشمندی در اختیار مسئولین استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، دهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران عصر روز چهارشنبه سوم خردادماه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری، «حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی» رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، محسن حاجی میرزایی دبیر هیئت دولت، «محسن انصاری» قائم مقام بنیاد و معاونین بنیاد و همچنین خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران عملیات بیت المقدس  در حوزه هنری برگزار شد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در این همایش با بیان اینکه خردادماه برای همه ملت ایران است، گفت: آزادسازی خرمشهر در شکل‌گیری، تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی به عنوان یکی از حماسه‌های بزرگ و رویداد تاریخی عظیم محسوب می‌شود، خردادهای 1342، 1361، 1368 برای ملت ایران خاطره است ولی آزادسازی خرمشهر حماسه‌ای بزرگ در دفاع مقدس است که در جنگی نابرابر، افتخار، عزت و اقتدار را برای نظام جمهوری اسلامی ایران رقم زد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب به ویژه شهیدان فهمیده، محمدی و جهان آرا که نامشان با خرمشهر گره خورده است اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران هر ساله با برگزاری همایشی در سوم خردادماه حماسه فتح خرمشهر و روزی که به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است را گرامی می‌دارد که جای تقدیر دارد.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه ادای احترام به شهدا، جانبازان و ایثارگران یک وظیفه و ضرورت است گفت: وظیفه از این بابت که زنده نگه داشتن ارزش‌ها در جامعه، آینده نظام و انقلاب را حفظ کرده و سرمایه ارزشمندی را در اختیار مسئولین جمهوری اسلامی قرار می‌دهد تا به این واسطه از موانع و مشکلات عبور کنند و ضرورت ادای احترام نیز از این بابت است که هر ایرانی که دل در گرو این انقلاب دارد باید با تاریخ انقلاب آشنا شود تا مسیر این ایام سخت به دست فراموشی سپرده نشود.

وی با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است تصریح کرد: در این رویداد نگاه دنیا به جمهوری اسلامی ایران تغییر کرد و کشور ما قدرت دفاعی و نظامی خود را به رخ جهانیان کشید در این راستا نقش امام خمینی (ره) نیز یک رهبری پیامبرگونه بود که در کنار مردم فتح خرمشهر را شکل داد، در کنار روحیه انقلابی مردم، سپاه، بسیج و ارتش نیز نقشی ستودنی در فتح خرمشهر ایفا کردند و نهایتاً شهدا، جانبازان و ایثارگران و ملت ایران نماد مقاومت در فتح خرمشهر هستند.

معاون اول رییس جمهور همچنین با تأکید بر اینکه علاقه ملت ایران به سپاه پاسداران در ایام جنگ شکل گرفت، اظهار داشت: نقش سپاه و ارتش در ایام دفاع مقدس نقشی بسیار ستودنی است. سپاه برای ملت ایران یک نهاد تاریخ ساز است و علاقه ملت ایران به این نهاد در جنگ شکل گرفت که در نهایت با تمام مقاومت‌ها و ایثارگری‌هایی که همه نهادها در کنار مردم داشته‌اند و با به شهادت رسیدن شهدا و باقی ماندن جانبازان به عنوان نمادهای ایثار و مقاومت ملت ایران پیروز شد.

 جهانگیری با بیان اینکه اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران در تقویت سرمایه‌های فرهنگی در کشور موجب افزایش سرمایه اجتماعی خواهد شد گفت: سرمایه اجتماعی برای کشور بسیار مفید است و تقویت ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان سرمایه فرهنگی یکی از بزرگترین عوامل تقویت سرمایه‌های اجتماعی است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به انتخابات 29 اردیبهشت ماه تصریح کرد: بسیاری از دشمنان منتظر حضور کمرنگ مردم در انتخابات بودند ولی حضور پر رونق ملی به نظام و انقلاب عزت و قدرت بخشید و مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور حداکثری ملت را نیز جامه عمل پوشاند.

وی در ادامه خود به تحلیل شرایط منطقه، ‌خاورمیانه پرداخت و گفت: امروز ما در منطقه‌ پر آشوب و ملتهبی هستیم که کشورهای خارجی و قدرت‌های نادان بین‌المللی گاهی برای ملت ما خط و نشان می‌کشند.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به حضور رییس‌جمهور آمریکا در عربستان و فلسطین اشغالی همزمان با برگزاری انتخابات در ایران و خط و نشان کشیدن برای ایران افزود: ملت ایران با حضور بی‌سابقه خود در انتخابات به همه این حرف‌ها پاسخ داده است. امروز ما در منطقه‌ای هستیم که در اوج ناامنی ایرانی امن در آن حضور دارد  و در شرایطی که در کشورهای خلیج فارس از قدرت و رأی مردم و دموکراسی هراس وجود دارد در ایران مردم سالاری حاکم است. ما مشاهده می‌کنیم که در یک ماه گذشته ده‌ها و صدها اجتماع چند ده هزار نفری در سطح کشور برگزار شد و کاندیداهای انتخابات ایران در اوج رقابت قرار گرفته است و گاهی نیز از حد و برخی خطوط عبور کردند اما در کشور آرامش حاکم بود.

وی با بیان اینکه در انتخابات اخیر اوج دموکراسی و مردم سالاری در ایران به نمایش گذاشته شد، تأکید کرد: ما با پشتوانه این حضور مردم و همچنین قدرت نیروهای مسلح خود می‌گوییم که از هیچ قدرتی در دنیا هراس نداریم و چنانکه تصمیم به ساخت و آزمایش موشکی بگیریم حتماً تصمیم خود را عملی می‌کنیم و برایمان اهمیت ندارد که چه کسی موافق و چه کسی مخالف این تصمیم است. ما آنچه برای تقویت بنیه دفاعی کشور مورد نیاز باشد را انجام خواهیم داد.
جهانگیری اظهار داشت:  تاریخ ملت ایران نشان داده که هیچ‌گاه به هیچ کشوری تجاوز نکرده و همواره از خود دفاع کرده است. ان‌شاء‌الله با همت مردم نظام جمهوری اسلامی ایران اسلامی روز به روز به تحقق آرمان‌های امام (ره)، شهدا و رهبری نزدیک‌تر خواهد شد.

گفتنی است، در این کنگره  از تولیدات مختلف فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران مانند نماهنگ «شهر حماسه» با صدای صادق آهنگران رونمایی و همچنین قطعات موسیقی با محوریت فتح خرمشهر اجرا شد و گروه کر ارامنه نیز قطعاتی اجرا کرد.

انتهای پیام/141
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار