سردار نجاتی:

دفاع مقدس ما راهبرد ملت‌‌های ستمدیده جهان است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: فرهنگ دفاع مقدس در بین ملل مظلوم و ستمدیده جهان به عنوان یک راهبرد برای مقابله با ظلم و ستم شناخته شده است.
کد خبر: ۲۴۰۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶ - 25May 2017
دفاع مقدس راهبرد ملت­ های ستمدیده جهان استبه گزارش دفاع پرس از مشهد، پیش از ظهر امروز و همزمان با چهارم خرداد سالروز دزفول شهر مقاومت و پایداری آئین اختتامیه نخستین جشنواره گنجینه­‌های ماندگار دفاع مقدس با حضور شرکت کنندگان در این جشنواره و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد.

سردار اکبر نجاتی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی با تقدیر از شرکت ‌کنندگان در این جشنواره اظهار داشت: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت زنده نگداشتن دفاع مقدس و ثبت و ضبط خاطرات آن دوران حماسه بر آن شدیم تا جشنواره ­ای برای جمع آوری خاطرات دفاع مقدس که مربوط به جبهه­ های حق علیه باطل و همچنین پشت جبهه می ­شد برگزار کنیم.

وی افزود: افتتاحیه این جشنواره همزمان با هفته دفاع مقدس در سال گذشته و در مجتمع فرهنگی آیه­‌ها آغاز شد. طی هشت ماه برگزاری این جشنواره حدود 8 هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره تحویل شد که 3 هزار اثر آن مکتوب و مابقی در برگیرنده تصاویر و اسناد مربوط به دفاع مقدس است. این آثار رسیده به عنوان منبع در اختیار نویسندگان و پژوهشگران دفاع مقدس قرار خواهد گرفت. همچنین در ساخت موزه دفاع مقدس استان به عنوان محتوای هنری از آثار رسیده استفاده خواهد شد تا 25 میلیون زائر و مجاور مشهدالرضا با بهره­‌مندی از این آثار نسبت به دفاع مقدس شناخت بیشتر و عمیق‌تری پیدا کنند.

سردار نجاتی ادامه داد: در دفاع مقدس چه در جبهه‌های نبرد و چه در پشت جبهه ملت ما آن قدر ایثار و فداکاری از خود نشان داده است که می‌تواند به عنوان الگو برای نسل­‌های امروز و آینده معرفی شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به چاپ کتاب «خاک­‌های نرم کوشک» در لبنان با تیراژ حدود یک میلیون و 200 هزار جلد خاطرنشان کرد: فرهنگ دفاع مقدس در بین ملل مظلوم و ستمدیده جهان به عنوان یک راهبرد برای مقابله با ظلم و ستم شناخته شده است. ملت ­هایی که در سطح جهان مورد ظلم استکبار قرار گرفته ­اند و به استضعاف کشیده شده­ اند قدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را می­ دانند.

وی در پایان تأکید کرد: دفاع مقدس منطبق بر سرشت انسان است و معارف آن دوران بر دل­‌ها می‌نشیند و به قلب­ها صفا می­ دهد. با نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که تجلی گاه آن دفاع مقدس است هم به تأکیدات رهبری در خصوص زنده نگهداشتن دفاع مقدس جامه عمل پوشیده می­ شود و هم باعث زمینه­‌سازی ظهور حضرت بقیه‌الله (عج) خواهد بود.

در این مراسم، از 9 نفر از منتخبین و پنج اثر برگزیده و پنج شهرستان برتر که در این جشنواره حضور فعال داشتند تجلیل شد. همچنین از کتاب‌های «گنجینه‌های ماندگار»، «الهی‌نامه عشاق»، «جنون مجنون»، «تا آسمان فاصله» و «راز چشمان قدیر» و نرم‌افزار ویژه راهیان نور با عنوان «راوی رضوان» رونمایی شد.

در پایان این مراسم از خانواده سردار شهید مدافع حرم شهید غلامرضا سمایی نیز تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار