سردار عراقی:

اگر در جامعه‌ای امنیت نباشد دولت زیر سوال می‌رود

سردار عراقی گفت: اگر دولتی در جامعه‌ای نتواند امنیت برقرار کند، دولت بودنش زیر سوال می‌رود.
کد خبر: ۲۴۰۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰ - 25May 2017
به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در مراسم یاد یاران که پیش از ظهر امروز در کانون شهید سبحانی سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با حضور رزمندگان دوران دفاع مقدس برگزار شد با اشاره به اینکه باید همه ما به نقش خودمان و اهمیت کارکرد خود در برقراری امنیت ملی بیشتر آگاه شویم، اظهار داشت: همه صاحب نظر هستیم و در مکان‌های گوناگون کار کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه یکی از نعمت ها امنیت و دیگری سلامتی است که مهجور واقع شده‌اند، ادامه داد: تا زمانی که این نعمت ها از دست نروند، قدر آن شناخته نمی‌شود.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه برخی‌ها از امنیتی که در کشور ما است، غافل هستند بیان کرد: اگر دولتی در جامعه‌ای نتواند امنیت برقرار کند، دولت بودنش زیر سوال می‌رود.

سردار عراقی با بیان اینکه امنیت ملی چهار ستون اصلی دارد که یکی از آنها نیروهای مسلح کشور هستند، اضافه کرد: نیروهای مسلح در کشور این ستون را خوب نگه داشتند.

وی با اشاره به اینکه دومین ستون اقتصاد است که اگر نباشد ستون نیروهای مسلح نمی‌تواند پابرجا بماند، عنوان کرد: ستون سوم مدارای قومی، مذهبی و تحمل سلایق مختلف است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه در ایران هرکس که قانون اساسی را قبول دارد باید حرمتش حفظ شود، افزود: همه ما به عنوان ایرانی با هر نوع طرز تفکر که ایران، قانون اساسی و ولایت را قبول داریم در یک جبهه هستیم و اگر این چنین نباشد امنیت ملی دچار خدشه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چهارمین ستون بالا بردن مقبولیت ساختار حکومت است، خاطرنشان کرد: مردم همه باید کمک کنند که ستون های حاکمیت قوی شود تا سربلند شویم.

سردار عراقی با تاکید بر اینکه باید تلاش شود وحدت در کشور کاملا ایجاد شود، تصریح کرد: عدم انجام این امر سبب رسیدن ضرر به مردم می‌شود. پس باید این چهار ستون با هم کار کنند تا امنیت ملی تامین و منسجم شود.

وی با اشاره به 8 سال دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: ما زمانی که انقلاب کردیم شعارهای جهان شمول دادیم که سبب پیدایش دشمن شد تا جلوی انقلاب بایستند ولی با قدرت و حکومت امام و توانایی مردم نتوانستند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به عوامل غیر فیزیکی مانند ایمان، اعتقاد، فرماندهی و رهبریت جنگ و روحیه شهادت طلبی، بیان کرد: دشمن روی محاسبه عوامل فیزیکی درست محاسبه کرده بود اما در مقابل عوامل غیرفیزیکی محاسبه درست نداشت.

وی با بیان اینکه دشمن قصد داشت تا در چند ساعت خرمشهر را بگیرد اما 34 روز در خرمشهر جنگید، ادامه داد: رزمندگان اسلام از سخت‌ترین راه ها خرمشهر را فتح کردند و ما بیش از 19 هزار نفر اسیر گرفتیم و عراق 23 هزار نفر کشته داد.

سردار عراقی سپس با تاکید بر اینکه ارتش عراق به سبب اینکه غیر مکتبی بود شکست خورد اما ما ارتش مکتبی بودیم، تصریح کرد: با هر فکر و دیدگاهی وجود دارد، زمانی که دور هم جمع می‌شویم، همه رزمندگان اسلام هستیم.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها