مسئول پژوهش موسسه فرهنگی پیام آزادگان به دفاع پرس خبر داد؛

رونمایی از 7 کتاب در سالگرد رحلت حاج «سید علی اکبر ابوترابی»

قلعه قوند گفت: عصر امروز به مناسبت سالگرد رحلت حاج سید علی اکبر ابوترابی از 7 عنوان کتاب رونمایی می شود.
کد خبر: ۲۴۰۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳ - 25May 2017
رونمایی از 7 کتاب در سالگرد رحلت حاج «سید علی اکبر ابوترابی»

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «فرزانه قلعه قوند» مسئول پژوهش موسسه فرهنگی پیام آزادگان در گفت و گو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس از رونمایی هفت عنوان کتاب به مناسبت گرامیداشت سالروز رحلت سید آزادگان، «حاج سید علی اکبر ابوترابی» خبر داد.

براین اساس کتاب های «یک به علاوه پنج»، «خداحافظ آقای رئیس»، «واگویه های سید»، «علی فرعون»، «صارم»، «خاکریز دوازدهم» و «مادر...» طی مراسمی که عصر امروز پنجشنبه چهارم اردیبهشت ماه در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می شود رونمایی خواهد شد.

کتاب «یک به علاوه پنج» خاطرات قاسم قناعتگر از دوران اسارت به اهتمام جلال توکلی است که در 300 صفحه به چاپ رسیده است.

کتاب «مادر...» نیز خاطرات دکتر «عبدالمجید رحمانیان» را از دوران اسارت با نثری شیوا و جذاب روایت می کند.

کتاب «خاکریز دوازدهم» به مهمترین چالش های اسرا در برابر جنگ نرم دشمن و مقابله با آن در زمان اسارت می پردازد، روایتگر این کتاب «علیرضا حیدری نسب» آزاده ای اهل سیستان و بلوچستان است.

کتاب «خداحافظ رئیس» خاطرات نوجوانی، جوانی و دوران جنگ و اسارت «حجت الاسلام علی علیدوست قزوینی» را روایت می کند. ایشان از نزدیکان حاج آقا ابوترابی بوده است که در حادثه زلزله بوئین زهرا تمام خانواده اش را از دست می دهد.

کتاب «واگویه های سید» که در سال 95 به چاپ رسیده است ولی امروز رونمایی می شود شامل خاطرات سید احمد قشمی از آزادگان همدانی و از نزدیکان سردار «حسین همدانی» است که به توصیه این فرمانده شهید اقدام به نوشتن خاطرات خود کرده است. فصل اول کتاب به دوران مبارزات علیه شاه و سپس تشکیل سپاه همدان و دوران جنگ می پردازد.

کتاب «علی فرعون» خاطرات شهید «شهید علی نجفی» تکاور کرمانشاهی است که قبل از جنگ اسیر می شود. حاج آقا ابوترابی درباره این شهید می گوید که انسانی به جوانمردی علی ندیدم. این کتاب به اهتمام حسن نوری به چاپ رسیده است.

کتاب «صارم» به زندگی، خاطرات و مبارزات شهید صارم طهماسبی از حضور وی در لبنان، مبارزه با شام و سپس اسارت می پردازد. این کتاب به اهتمام «نورالدین نورالهی» نوشته است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها