در همایش روز ملی مقاومت و پایداری مطرح شد؛

واکنش وزیر دفاع به اقدامات حاکمان برخی کشورهای عربی/ سرنوشت صدام را به یاد آورید

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به خرید تسلیحاتی عربستان از آمریکا و دستگیری روحانی بحرینی، گفت: حاکمان برخی کشورهای عربی باید سرنوشت صدام پس از نوکری نظام سلطه را به یاد آورند که او را از سیاهچاله ها بیرون کشیدند.
کد خبر: ۲۴۰۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱ - 25May 2017
واکنش وزیر دفاع به اقدامات حاکمان برخی کشورهای عربی/ سرنوشت صدام را به یاد آوریدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عصر امروز در مراسم روز ملی دزفول، روز ملی مقاومت و پایداری که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: ما همواره خطابمان در دفاع مقدس و پس از آن به ملت های منطقه بوده و نصیحت هایمان متوجه دولت ها و حکومت ها بوده است. ما به حاکمان عربی می گوییم خواسته های ملت هایتان را بپذیرید و نوکری صاحبان قدرت تا آن جایی برای آنان ارزش دارد که منافعشان تامین شود.

وی ادامه داد: سرنوشت صدام بالاترین سرنوشتی است که باید به یاد آورند. صدام سر تا پا نوکری کرد اما در نهایت او را از سیاهچاله ها بیرون کشیدند.

وزیر دفاع با بیان اینکه صاحبان قدرت، منافع برایشان مهم است و در این راه هرگونه جنایتی را انجام می دهند، عنوان کرد: امروز در کشورهای جنوب خلیج فارس آیا آزادی، حقوق بشر، استقلال ملی و منافع و اهداف ملی موضوعیت دارد؟ آن چیزی که در این کشورها تجلی دارد، منافع حاکمان و حاکمیت است.

وی اضافه کرد: در این کشورها بدترین شرایط انسانی را ایجاد می کنند اما کسی صدایش در نمی آید. عربستان به یمن حمله می کند اما تمامی نهادها که قرار است حافظ صلح باشند، نظاره می کنند و نه تنها دم بر نمی آورند تایید می کنند و به مردم یمن نیز می گویند سلاح را زمین بگذارید و در مقابل متجاوز  تسلیم شوید تا به شما کمک برسانیم.
 
سردار دهقان با اشاره به دستگیری شیخ عیسی قاسم در بحرین، گفت: اینان یک عالم ربانی در بحرین را نمی توانند تحمل کنند. صدایی که حافظ منافع ملت است را می گیرند، لغو تابعیت می کنند و می خواهند تبعید کنند.

وی افزود: این اقدامات در چه زمانی اوج می گیرد؟ زمانی که اربابانشان پا در منطقه می گذراند و دلارهای ملت های مسلمان را زیر پایشان پهن می کنند. دیر زمانی نیست که عاقبت صدام بر سر اینان  بیاید. در این کشورها، سرمایه ها، رسانه ها و ابزار قدرت در خدمتند تا سلطه را بپذیرند.

وزیر دفاع با اشاره به ایستادگی مردم ایران در برابر خواسته های نامشروع نظام سلطه، بیان کرد: اولین قدم در برگشتن به عقب مساوی با نرفتن به جلو است. پذیرش خواسته های نظام سلطه مساوی با نفی استقلال و هویت ملی است و ملت ما چنین خفتی را نمی پذیرد.

سردار دهقان در ادامه عنوان کرد: تمامی رسانه های غربی و وابسته به صهیونیزم 2 کار را در جهان انجام می دهند. نخست ظالم را دادگر جلوه دهند و دوم حق را باطل نشان بدهند. زمانی نیز که قادر نیستند این کار را بکنند، بنیان های تمدنی و فکری جامعه، به خصوص در بین نسل جوان را نشانه می روند و تلاش دارند بین مردم و جوانان با نظام سیاسی حاکم فاصله و بی اعتمادی ایجاد کنند.

وی خاطر نشان کرد: جامعه ای که بتواند خود را بفهمد و دشمن را بشناسد و ترفندهای دشمن را شناسایی کند، ملتی هوشیار، موفق و پیروز است. ملت ایران این فضا را در جهان، نمایندگی می کند.

وزیر دفاع گفت: ملت ما آموخت که رمز موفقیت، مقاومت و ایستادگی و نه گفتن به خواسته های سلطه طلبان است. رمز حیات ما، مقاومت و ایستادگی است. ایستادگی به معنای این است که به رغم خواسته های دشمن عمل کنیم. امروز ملت ما در ذهن دشمنان، قوی و قابل احترام است.

وی تصریح داشت: ما آموخته ایم که اگر قرار است بمانیم باید قدرتمند باشیم و تلاش مجاهدانه کنیم و روحیه جهادی و فرهنگ ایثار و مقاومت را پمپاژ و فروزان کنیم. عناصر قدرت ملی را باید با استعدادها و توانمندی های داخلی توسعه بدهیم. ما در حوزه های هسته ای، نانو و دانش های روز دنیا با اتکا به توان داخلی، پیشرفت های چشمگیری داشتیم اما بدخواهان، دانشمندان ما را ترور کردند، چون نمی خواهند فناوری بومی توسعه پیدا بکند و در این راستا هر کاری بتوانند، می کنند.

وی اضافه کرد: در کشورهای اروپایی که منادی آزادی هستند، دانشجویان ما که در رشته های فیزیک  هسته ای تحصیل می کردند، اخراج کردند. در حوزه اقتصادی نیز، هزاران واسطه قرار دادند تا مواد اولیه و فناوری به این کشور نیاید. در بعد سیاسی نیز بر هر کشوری که باید به زور در نقشه پیدایش کرد، فشار آوردند تا با مخالفتی بکند.

سردار دهقان تاکید کرد: خود دشمنان می دانند که فشار، تهدید، تحریم و محدودیت برای ما یک نعمت تلقی می شود، چرا که تهدیدها را به فرصت تبدیل می کنیم.

وی در رابطه با صدور انقلاب اسلامی نیز گفت: شعارها و آرمان های انقلاب اسلامی و عملکرد نطام اسلامی آنچنان جاذبه ای دارد که توسط مردم سایر کشورها نشر پیدا می کند. 
 
سردار دهقان در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به انتخابات اخیری که در کشور برگزار شد، بیان کرد: اگر یک نقطه در جغرافیای سیاسی جهان وجود داشته باشد که واقعا به آرای مردم مراجعه و مردم بدون ترس رای خود را به صندوق بیاندازند، جمهوری اسلامی ایران است. امروز  مردم سالاری واقعی در ایران حاکم است. کجای دنیا یک فرد، دو سه ساعت در صف و در گرما، پیر و جوان می ایستد تا رای بدهد؟ جز این است که ملت به نظام وفادارند و حضور در پای صندوق های رای را جهاد می دانند؟ مردم نظام را از خود می دانند و به سرنوشت آن حساسند.

وزیر دفاع بیان کرد: اگر توانسته بودیم فرآیند رای گیری را سرعت ببخشیم، میزان مشارکت مردم به نود درصد می رسید.

سردار دهقان خاطرنشان کرد: نظام سلطه و صهیونیست ها فهمیده اند که ملت ایران تحقیر و توهین را بر نمی تابند و این ملت ایستاده و قائم به خود بوده و خواهد بود. ما از آنچنان سرمایه انسانی و استعدادهایی بهره مندیم که با بهره گیری از منابع مادی می توانیم تا قله های اوج برسیم.

وزیر دفاع گفت: امروز به فضل الهی و با تلاش دانشمندان صنایع دفاعی، قادریم تمامی نیازهای موشکی خود از جمله بالستیک، کروز و... با تمامی بردها و با بالاترین قدرت و دقت اصابت طراحی و تولید کنیم.

وی افزود: در بحث موشک‌های کروز، زمین به زمین، سطح به سطح و ساحل به دریا در بالاترین توان تولیدی قرار داریم و برد موشک‌های ساحل به دریایی که در اختیار داریم سیصد کیلومتر است. در بحث هوایی نیز دو هواپیمای جت آموزشی تولید کردیم.
 
سردار دهقان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مقاومت مردم دزفول از سوم خرداد (آزادسازی خرمشهر) تجلی پیدا می‌کند، گفت: سوم خرداد، روز ایثار، مقاومت و پیروزی است و نقطه عطفی در حیات سیاسی و اجتماعی ملت ایران می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: تصور دشمن با توجه به شرایط داخلی کشورمان و نیروهای مسلح و حمایت‌های قدرت‌های جهانی از آنان، این بود که در یک بازه زمانی یک هفته‌ای می‌توانند به اهداف خود دست پیدا کنند. آن‌ها آمده بودند که بمانند نه اینکه بروند اما به کمترین چیزی که آرزویش را داشتند هم دست نیافتند. مردم خرمشهر طی 34 روز با دستان خالی در برابر تانک‌های دشمن ایستادگی کردند و این ایستادگی نشان داد که پیروزی از آن ملت و شکست و حقارت برای دشمن است.

وزیر دفاع تاکید کرد: ما سراغ نداریم که سازمان و نهادی آن‌ها داشتند و برای حمایت از خود پای کار نیاورند. در مقابل آنان، مردمی تحت رهبری امام و با تکیه بر قدرت لا یزال الهی و با ایمان به پیروزی ایستادگی کردند.

سردار دهقان عنوان کرد: در دفاع مقدس، درس‌های بزرگی آموختیم و آنچه را آموختیم از ذهن ملت ما پاک نمی‌شود. ملت ما استقلال، عزت، عظمت، موقعیت ممتاز منطقه‌ای و جهانی و الگوبودن را از دفاع مقدس دارد.

وی بیان کرد: هویت ما ترجمان آن چیزی است که در دفاع مقدس آموختیم و در ادامه باید با بازتولید این مفاهیم را به نسل‌های جامعه منتقل کنیم.

وزیر دفاع با اشاره به روز ملی دزفول، گفت: دزفول نماد مقاومت است و مردم دزفول نشان دادند که موشک، بمب و هر سلاح دیگری در مقابل اراده ملت مقاوم ایران کارآیی ندارند. دزفول همزمان در مقابل هجمه‌های غیرانسانی صدام ایستاد، جوانان خود را به جبهه‌های نبرد اعزام کرد و پذیرای رزمندگان سایر شهرها و استان‌ها نیز بود. زندگی همواره در دزفول جاری بود و دزفولی‌ها شهر خود را هیچگاه ترک نکردند.

وی با اشاره به نقش لشکر 7 حضرت ولی عصر (عج) در دفاع مقدس، گفت: از دزفول فرماندهان بزرگی سر برآوردند که امروز فرزندان دنیای اسلام هستند؛ سرلشکر رشید و سردار رئوفی نژاد از جمله این افراد هستند.

سردار دهقان گفت: نقطه‌ای در دزفول مشاهده نمی‌شود که مورد اصابت موشک، توپ، گلوله و راکت هواپیما قرار نگرفته باشد. شهدای و ایثارگران دزفول پرچم مقاومت و ایثار را به اهتزاز درآورده‌اند و دزفول شهر مقاومت و قلب ایران است و به فرموده امام خمینی (ره) دزفول دین خودش را به اسلام ادا کرد و به فرموده رهبر معظم انقلاب، دزفول سرزمین افتخارات ملت است.

وی در پایان در خصوص تحولات منطقه نیز گفت: آن چیزی که در منطقه جاری است، تلاشی برای تضعیف ایران، در هم شکستن جریان مقاومت، ایجاد بازار برای فروش اسحله‌های آمریکایی و حفظ امنیت رژیم صهیونیستی است. اما آنان باید بدانند که ایران ایستاده است و آل سعود نیز باید بداند که با تبدیل کردن سرزمین عربستان به انبار سلاح هیچ سودی نخواهد کرد و ائتلاف عربی آن‌ها علیه یمن به نتیجه نخواهد رسید و تهدیدهایشان هیچگاه برای مردم ایران به حساب نمی‌آید.

انتهای پیام/ 211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار