فتح خرمشهر، فتح ارزش ها و پیروزی حق بر باطل بود

يکي از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با تاکید بر اینکه فتح خرمشهر، فتح ارزش ها و پیروزی حق بر باطل بود، ادامه داد: خرمشهر جایگاه شیر مردانی است که عشق شهادت داشتند یعنی عقیده محکم بر انقلاب و امام و نظام داشتند.
کد خبر: ۲۴۰۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶ - 25May 2017
به گزارش دفاع پرس از خراسان جنوبي، علي اصغر قنبری، استاد دانشگاه و از رزمندگان دفاع مقدس استان امروز (4 خرداد) در مراسم گراميداشت سالروز آزادسازي خرمشهر که با حضور بسيجيان بيرجندي برگزار شد، با بیان اینکه باید از پدیده هایی مثل فتح خرمشهر درس بگیریم، اظهار داشت: جنگ پس از وقوع انقلاب اسلامی بوجود آمد چرا که انقلاب برای برچیدن سلطه استکبار بر ایران و پایان دادن به نظام ستمشاهی بوجود آمد و این موضوع برای استکبار قابل تحمل نبود.

وی ادامه داد: موقعیت ژئوپولتیکی ایران در نظام ستمشاهی در اختیار آمریکا بود که با وقوع انقلاب این اختیار از دشمنان ایران سلب شد.

قنبری با اشاره به اینکه صدام به نیابت از آمریکا و کشورهای مرتجع عرب جنگ را بر ملت ایران تحمیل کرد، گفت: ما اهل تعامل با دنیا بودیم و هستیم و در عین حال با دشمن در صورتی که از خطوط قرمز انقلاب عبور کند ساکت نمی نشینیم.

وی با تاکید بر اینکه فتح خرمشهر، فتح ارزش ها و پیروزی حق بر باطل بود، ادامه داد: خرمشهر جایگاه شیر مردانی است که عشق شهادت داشتند یعنی عقیده محکم بر انقلاب و امام و نظام داشتند.

قنبری ادامه داد: در ابتدای انقلاب، امام خمینی (ره) دست فرمانده سپاه و ارتش را در دست یکدیگر گذاشتند و فرمودند با یکدیگر متحد باشید و نگذارید دشمن بین شما جدایی بیندازد و این وحدتی که بین سپاه و ارتش بود باعث پیروزی خرمشهر شد.

وی خاطرنشان کرد: ما در طول جنگ همواره تاکید داشتیم هیچ گاه متجاوز نبودیم دست از مبارزه می کشیم ولی هیچگاه سازمان های ملل و استکبار حاضر بر این کار نمی شدند.

وی یادآور شد: ما باید نسل جدید خود را برای خرمشهرهای بعدی آماده کنیم چرا که به تعبیر مقام معظم رهبری خرمشهرها  در پیش رو داریم.

انتهاي پيام/


نظر شما
پربیننده ها