تهیه کننده فیلم روز سوم در همایش نقش آفرینی زنان در حماسه آزادسازی خرمشهر:

رسالت هنرمندان در زمینه دفاع مقدس به تصویر کشیدن مقاومت 34 روزه رزمندگان در خرمشهر است

حمید آخوندی گفت: اگر بتوانیم فیلم 34 روز مقاومت دلیرانه رزمندگان اسلام در خرمشهر را به تصویر بکشیم رسالت خویش را در دفاع مقدس انجام داده‌ایم.
کد خبر: ۲۴۰۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ - 26May 2017

ساختن مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر رسالت هنرمند در زمینه دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، همایش نقش‌آفرینی زنان در حماسه آزادسازی خرمشهر که با مشارکت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و مؤسسه بهار خرمشهر عصر روز گذشته (پنج شنبه 4 خرداد‌ماه) در پژوهشکده فرهنگ و هنر تهران برگزار شد.

حمید آخوندی یکی از 2 تهیه کننده فیلم «روز سوم» در این همایش به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: امیدواریم روزی برسد که بتوانیم فیلمی در عرصه رشادت‌ها، ایستادگی‌های دلیر مردان عرصه شهادت در خرمشهر بسازیم. اگر یک مرد پیدا شود و در این عرصه گام بردارد، توانسته‌ایم تمام جنگ هشت ساله را به تصویر بکشیم.

وی افزود: در زمان مقاومت خرمشهر همه اقشار از جمله روحانیون، بانوان، پیر مردان، نوجوانان، جوانان و همه اقوام حضور داشتند و از شهر دفاع کردند.

آخوندی با بیان اینکه زمانی‌که در سال 67 و 68 خرمشهر را ترک کردیم، هنوز بازسازی نشده بود، گفت: امروز متاسفانه برای ساختن فیلمی در این زمینه با استقبال برخورد نمی‌شود.

وی ادامه داد: پس از نمایش فیلم روز سوم خیریه‌ای به نام «خیریه روز سوم» با کمک حماسه‌سازان خرمشهر و دست اندرکاران فیلم تاسیس شد که اثار و برکات زیادی در پی داشت.

آخوندی با اشاره به فعالیت این خیریه در ادامه گفت: خیریه روز سوم 300 نوجوان نیازمند را در تهران، البرز و 50 نوجوان نیازمند را در زابل سرپرستی می‌کند.

روز سوم به کارگردانی محمد حسین لطیفی بر گرفته از خاطرات واقعی حماسه سازان خرمشهر و مردم شهید پرور این شهر در قالب فیلم به تصویر کشیده شده است و بازیگرانی چون حامد بهداد، باران کوثری و پوریا پور سرخ در آن نقش آفرینی کرده‌اند.

در این همایش قسمتی‌هایی از فیلم روز سوم پخش شد و به خاطرات دوران دفاع مقدس، شباهت‌ها و ارزش‌هایی که در حین تهیه فیلم دست اندرکاران فیلم با آن مواجهه شده بودند اشاره شد.

انتهای پیام /191

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار