دادگاه ریاض احکام اعدام 14 جوان منطقه قطیف را تایید کرد

دادگاه عالی ریاض احکام اعدام 14 جوان اهل منطقه قطیف در شرق عربستان را به اتهام شرکت در تظاهرات مسالمت‌آمیز مردمی تایید کرد.
کد خبر: ۲۴۰۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸ - 26May 2017
دادگاه ریاض احکام اعدام ۱۴ جوان منطقه قطیف را تایید کرد
به گزارش گروه بین‎الملل دفاع پرس به نقل از شبکه تلویزیونی المنار لبنان، دادگاه عالی در شهر ریاض روز 25 ماه مه (دیروز) احکام اعدام 14 جوان اهل قطیف را تایید کرد.

این احکام به خاطر اتهاماتی نظیر مشارکت این جوانان در تظاهرات مردمی که در پی بهار عربی در سال 2011 میلادی روی داد، صادر شد.

بر پایه این گزارش، همه متهمان در دادگاه کیفری ویژه مبارزه با تروریسم محاکمه شدند که حقوقدانان آن را ابزاری در دست وزارت کشور سعودی می‌دانند.

این مرحله (تایید احکام اعدام) آخرین مرحله از مجموعه مراحل رسمی پیش از ارجاع آن به دفتر پادشاهی جهت امضا به منظور اجرای احکام است که ممکن است هر لحظه اتفاق بیفتند.

اسامی این 14 جوان عربستانی عبارتند از حسین محمد آل مسلم، منصور آل ناصر، مصطفى أحمد درویش، فاضل حسن لباد، سعید محمد السکافی، سلمان أمین آل قریش، مجتبى نادر السویکت، منیر عبدالله آل ادم، عبدالله سلمان آل سریح، أحمد فیصل آل درویش، عبدالعزیز حسن آل سهوی، أحمد آل ربیع، حسین حسن آل ربیع و عبدالله هانی آل طریف.

مردم منطقه قطیف در شرق عربستان با برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز خواهان رفع تبعیض و برقراری عدالت و دستیابی به حقوق مشروع خود در جامعه هستند.

شمار زیادی از منابع و اسناد حقوقی تایید می‌کند که هیچ یک از متهمان اد شده نتوانسته‌اند در جریان دوره بازجویی و شکنجه شدن جسمی و روحی برای اعتراف گیری، از حق وکیل برخوردار شوند.

برخی از متهمان در جلسات محاکمه تاکید کردند که به شیوه‌های مختلف مورد برخوردهای جسمی و روحی به هدف اعتراف گیری دروغین با اعمال زور قرار گرفته‌اند.

رژیم سعودی از اصطلاح تروریسم برای تصویب قوانین و مجازات‌های سنگین استفاده می‌کند تا سپس از این قوانین علیه همه کسانی‌که خواهان برقراری آزادی و رعایت حقوق اساسی مردم نظیر آزادی بیان و برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز هستند، سوء استفاده کند.

برخی ناظران این اقدام رژیم سعودی و اقدام مشابه اخیر رژیم بحرین علیه شیعیان را از نتایج سفر اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به منطقه و چراغ سبز او به حکام سعودی و بحرینی برای انجام این اقدامات می‌دانند.

انتهای پیام/121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار