طی بیانیه‌ای؛

مجلس خبرگان اهانت به شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد

مجلس خبرگان با صدور بیانیه‌ای اهانت به شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را محکوم کرده و نسبت به عواقب این اقدام به آل خلیفه هشدار داد.
کد خبر: ۲۴۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹ - 26May 2017

مجلس خبرگان اهانت به شیخ عیسی قاسم را محکوم کردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، مجلس خبرگان در بیانیه‌ای، ضمن محکومیت اهانت آل خلیفه به شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، نسبت به عواقب آن هشدار داد.

در متن بیانیه مجلس خبرگان رهبری آمده است: جهان اسلام، هر روز با مسائلى روبروست که هیچ مسلمان متعهدى نمى‌تواند نسبت به آنها بى تفاوت باشد و این ایام، خبر دردآور هجوم وحشیانه حکومت آل خلیفه به منزل عالم برجسته جناب آیت الله شیخ عیسی قاسم؛ رهبر شیعیان بحرین و هتک حرمت ایشان موجب تأثر علمای جهان اسلام، شیعیان اهل بیت(ع) و همه آزادگان جهان شد.

مجلس خبرگان اعلام کرد: این عالم جلیل القدر و این مجاهد نستوه، عمر خویش را با تحمل مرارت‌های فراوان و فشار حکام مستبد بحرین در راه عزت و شرف اسلامی و انسانی و تعالی کلمه طیبه توحید و اقامه قسط و عدل صرف کرده و صفحه زرین و افتخار آفرین دیگری را بر تاریخ مشعشع جهادی شیعه جعفری به نمایش گذارده است. در ادامه این بیانیه عنوان شده است: رفتار دور از انسانیت آل خلیفه با پشتیبانی آل سعود با این انسان شریف و عالم بیدار گرچه دل‌های همه مسلمانان، بلکه همه انسانهای آزاده جهان را در غم و اندوه فرو برد، لکن به حول و قوه الهی، بشارتی بزرگ را نوید می‌دهد و موجی را برخواهد افراشت و طوفانی را بپا خواهد کرد که جز با سرنگونی دستگاه جور و عصیان آل خلیفه، آرام نخواهد گرفت.

در این بیانیه اینگونه آمده است: مجلس خبرگان رهبری، ضمن محکوم کردن این اقدام توهین آمیز، به حاکمان دست نشانده بحرین در مورد عواقب بازداشت آیت الله شیخ عیسی قاسم و توهین به ساحت علمای ربانی و تعرض به مردم بی دفاع، هشدار داده و تأکید می‌کند که این مجلس، همواره حمایت از ملت‌های مظلوم و دفاع از حقوق انسانى آنان را وظیفه خویش دانسته، انسجام، وحدت و بیدارى اسلامى را یک راهبرد اساسى در مقابل هجوم بی رحمانه دشمنان به مقدسات اسلامى و اقدامات تفرقه افکنانه می‌داند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها