25 کشته در حمله مسلحانه به اتوبوس قبطی‌ها در «المنیا» مصر

منابع مصری از کشته شدن ۲۵ نفر در حمله به اتوبوس حامل قبطی‌ها که در مسیر استان بنی سویف به المنیا در حال حرکت بود، خبر دادند.
کد خبر: ۲۴۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵ - 26May 2017
۲۵ کشته در حمله مسلحانه به اتوبوس قبطی‌ها در «المنیا» مصر

به گزارش گروه بین‌‌الملل دفاع پرس، خالد مجاهد سخنگوی وزارت بهداشت مصر از کشته شدن 25 قبطی و زخمی شدن23  نفر دیگر در حادثه تیراندازی به اتوبوس در المنیا مصر خبر داد.

وی افزود: احمد عماد وزیر بهداشت مصر دستور انتقال همه زخمی شدگان به مرکز درمانی ناصر در قاهره و بیمارستان‌های مغاغه، العدوه و بنی مزار در المنیا را داده است و از کادر درمانی مرکز ناصر خواسته شده که سریعا به مجروحان رسیدگی کنند.

شاهدان عینی گزارش دادند: 10 فرد مسلح که یونیفرم نظامی بر تن داشتند به سوی اتوبوس حامل قبطیها آتش گشودند.

در همین حال نیروهای امنیتی مصر در منطقه صحرای غربی در المنیا به دنبال تیراندازی به اتوبوس حامل قبطی‌ها به حال آماده باش درآمدند و کمین‌های ثابت و متحرکی برای یافتن عاملان این تیراندازی ایجاد شده است.

منابع مصری قبلا اعلام کردند که در حمله مسلحانه به اتوبوس حامل قبطیان مصر 24 نفر کشته و 16 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

این منابع بیان کردند: افراد مسلح به سوی اتوبوس قبطی‌ها که از استان بنی سویف به سوی استان المنیا می‌رفت تیراندازی کردند. این اتوبوس 40 مسافر داشت.

منابع مصری از حرکت آمبولانس‌ها از استان‌های بنی سویف و المنیا برای انتقال زخمی‌ها و اجساد خبر دادند.

به گفته منابع مصری این اتوبوس در حال حرکت در جاده صحرایی غربی میان استان های بنی سویف و المنیا بود.

از سوی دیگر ناصر العبد از مسئولان نظامی مصری گفت: نیروهای امنیتی در حال جستجوی منطقه جاده صحرای غربی در المنیا برای یافتن مهاجمان به اتوبوس حامل قبطی‌هاست.

در همین حال منابع مصری از تماس تلفنی شریف اسماعیل نخست وزیر این کشور با مجد عبدالغفار وزیر کشور مصر برای پیگیری و مجازات عاملان تیراندازی به اتوبوس حامل قبطی‌ها در المنیا خبر دادند.

از سوی دیگر احمد عماد وزیر بهداشت مصر گفت: گزارشی از تعداد کشته شدگان و زخمی شدگان تیراندازی به اتوبوس قبطی‌ها در المنیا به شریف اسماعیل نخست وزیر مصر ارسال شده است و نخست وزیر دستور لازم برای رسیدگی به مجروحان و بازداشت و مجازات سریع عاملان این تیراندازی داده است.

منابع محلی در استان بنی سویف از انتقال هشت جسد به بیمارستان بنی سویف خبر دادند.

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها