واشنگتن پست تحلیل کرد؛

پیامدهای خطرناک و خسارت بار اولین سفر خارجی ترامپ

یک روزنامه آمریکایی به تحلیل عواقب خطرناک اولین سفر خارجی ترامپ از زمان آغاز ریاستش در کاخ سفید پرداخت و نوشت که مشاوران ترامپ در توجیه کارهای رئیس جهور آمریکا دچار مشکل شده‌اند.
کد خبر: ۲۴۰۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶ - 27May 2017
پیامدهای خطرناک و خسارت بار اولین سفر خارجی ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در گزارشی به پیامدهای خطرناک سفر خارجی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پرداخت و نوشت که این پیامدهای خطرناک از حالا شروع شده‌اند.

بر اساس این گزارش، سیاست خارجی تحریف شده ترامپ هفته اخیر به نمایش گذاشته شد. ترامپ در حسن نیت خود با دیکتاتورهای عرب اسراف کرد و در مقابل در دیدار با متحدان واشنگتن در ناتو سخت برخورد کرد و علنا به انتقاد پرداخت.

ترامپ به عربستان سعودی و سایر دیکتاتورها قول داد که هیچ تردیدی در حمایت واشنگتن از آنها به وجود نخواهد آمد؛ اما از اعلام تعهد آمریکا به دفاع از متحدان دموکراتیک اروپایی واشنگتن سرباز زد و در عوض اتهامات اشتباه و پر از غلط خود مبنی بر اینکه دولت‌های متحد واشنگتن در ناتو بودجه عظیمی برای دفاع نظامی بدهکارند را تکرار کرد. ترامپ همچنین با رئیس شورای اروپا پیرامون تغییرات آب و هوایی و تهدید روسیه بحث و پرخاش کرد.

ترامپ در عربستان سعودی به رقص شمشیر پرداخت و در بروکسل در حالی تصاویرش توسط دوربین‌ها ضبط شده است که او به شیوه‌ای کاملا گستاخانه نخست وزیر مونته نگرو را هل می‌دهد تا خودش در کانون عکس قرا بگیرد.

واشنگتن پست نوشت: دستیاران و مدافعان رئیس جمهور آمریکا دیگر برای استدلال کارهای ترامپ کم آورده‌اند؛ زیرا آنها غالبا باید اینطور استدلال کنند که کلماتی که ترامپ به کار می‌برد و تصویری که او به نمایش می‌گذارد، پیامدهای کمی در پی خواهند داشت.

متاسفانه آنچه رئیس جمهور آمریکا می‌گوید و برداشت‌هایی که می‌کند، عواقب دارند. برای مثال، دو روز بعد از اینکه ترامپ به بحرین قول داد که هیچ فشار و جبری بین دو کشور بحرین و آمریکا وجود نخواهد داشت، نیروهای امنیتی بحرین به مخالفان خود هجوم بردند.

بر این اساس، آمریکا رابطه چالش برانگیزی با بحرین دارد. بحرین زمانی متحد کلیدی واشنگتن و میزبان ناوگان پنجم آمریکا بود و در حال حاضر ناقض آشکار حقوق بشر به حساب می‌آید.

دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا تلاش کرد تا تعادلی بین حفظ اتحاد با بحرین و استفاده از اهرم فشار خود برای کاهش سوء استفاده‌های بحرین به وجود بیاورد و حداقل در این زمینه تلاش کرد و حتی از فروش تسلیحاتی همچون هواپیماهای جنگنده اف 16 به بحرین نیز خودداری کرد و این همان فشاری است که ترامپ در دیدار با «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین وعده ریشه کن کردنش را داد.

بر اساس این گزارش، ترامپ در حقیقت به بحرین که یک استبداد عربی است، وعده داد که این کشور را هدف سخنان خشن و تعهدات دمدمی در حوزه دفاعی که به سران کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان داد، قرار ندهد.

واشنگتن پست با اشاره به اینکه 2 روز بعد از این نوع وعده وعیدهای ترامپ به بحرین بود که خونین ترین اقدامات سرکوبگرانه نیروهای امنیتی بحرین در طول سال‌های اخیر رقم خورد و حمله‌ای صورت گرفت که طی آن حداقل 5 نفر کشته و صدها نفر بازداشت شدند، در پایان نوشت، پیامدها و عواقب عملکرد ترامپ در بروکسل ممکن است خیلی سریع آشکار نشوند؛ اما عملکرد ترامپ آنجا نیز خسارت‌هایی به بار خواهد آورد.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار