«استغفار و توبه در ماه مبارک رمضان» از منظر رهبر انقلاب

انتشارات صهبای جهادی در کتاب «استغفار و توبه» از سه پرده پیش روی برای استغفار و توبه از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی رمزگشایی می‌کند.
کد خبر: ۲۴۰۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ - 27May 2017
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، شاید مهمترین گام در ماه مبارک رمضان که مورد تاکید قرار گرفته است «استغفار و توبه» باشد. ماه رمضان، ماه نزول قرآن و ماه مغفرت گناهان است. ماهی که نفس روزه‌دار عبادت محسوب می‌شود و کوچک‌ترین حسنات وی در زمره بهترین و بیشترین عنایت‌ها از سوی پروردگار عالمیان قرار می‎‌‌گیرد.

استغفار و مقدمه توبه، ابعاد استغفار و توبه، آثار گناه و موانع استغفار، شب قدر و فرصت استغفار و دعا به عنوان وسیله تذکر، موضوعات کتابی است که انتشارات صهبای جهادی از بیانات رهبر معظم انقلاب در باب ماه رمضان استفاده کرده و با جمع‌آوری و تدوین کامل پنج سخنرانی ایشان کتاب «استغفار و توبه در ماه مبارک رمضان» را شکل داده است.

این کتاب مباحث اخلاقی مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب را منعکس کرده و از جمله کتاب‌های کاربردی ماه رمضان است، که می‌تواند نگاه متفاوتی را به خواننده منتقل کند.
 
رمز گشایی از سه پرده پیش‌ رو برای «استغفار و توبه» 
 
خلاصه‌نویسی مبتکرانه گردآورنده کتاب ازجمله نقاط مثبت این کتاب است، که به مخاطب کمک می‌کند تا بتواند گزیده‌ای از مطالب فصل‌های گذشته را در کمترین زمان مرور کند.

تاثیرات اجتماعی استغفار، استغفار از سه‌گونه گناه؛ فردی، تعدی به غیر، جمعی و دعا وسیله توجه، تذکر و استغفار سه پرده مهم مورد توجه این کتاب است، که از سوی رهبر معظم انقلاب به بهترین شکل ممکن مورد بحث قرار گرفته و گردآورنده کتاب آن را مورد استفاده و رمزگشایی قرار داده است.

کتاب «استغفار و توبه» می‌تواند یک پیشنهاد خوب برای مطالعه در ماه مبارک رمضان باشد، تا مومنان در کنار قرائت قرآن، ادعیه و مناجات، اعمال این ماه را با بینش بهتر و بیشتری انجام دهند.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها