مروی بر زندگی سردار شهید محمدرضا ساعتیان+ تصاویر

محمدرضا الهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی کمیته انقلاب برای مبارزه با منافقان به شمال کشور اعزام شد و در 10 مهر 1359 به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد.
کد خبر: ۲۴۰۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹ - 27May 2017
به گزارش دفاع پرس از یزد، سردار روحانی شهید محمدرضا ساعتیان فرزند محمدحسین و معروف به «الهی» در تاریخ 23 دی 1340 در یزد بدنيا آمد.

او پس از گذراندن دوره ابتدایی در دبستان صدیق، در مدرسه راهنمایی معراج به تحصیل پرداخت. سپس به تهران رفت و در 1359 دیپلم ریاضی و فیزیک را از دبیرستان موسوی گرفت. او پس از فراگیری مقدمات علوم دینی، سطح متوسط را به پایان رساند و مدرک معادل کاردانی را از مدرسه شهیدین حوزه علمیه قم دریافت كرد.

وي در دوران انقلاب در فعالیت‌های سیاسی شرکت داشت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی کمیته انقلاب برای مبارزه با منافقان به شمال کشور اعزام شد. در  10 مهر 1359 به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و تا 29 شهریور 1360 فعالیت کرد و مدتی مسؤول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یزد بود. آن گاه برای فراگیری علوم دینی به قم رفت و همزمان با تحصیل بارها در جبهه حضور یافت و در عملیات‌های مختلفی مانند مجنون، فاو، والفجر 2 و 8، حاج عمران و بیت‌المقدس 2 شرکت کرد. او در 23 فروردین 1365 بر اثر اصابت ترکش به پا، دست و پهلو مجروح شد.

وی سرانجام در تاریخ 6 خرداد 1367 در تک نفوذی عراق در منطقه شلمچه، در حالی ‌که فرماندهی گردان امام علی (ع) را بر عهده داشت بر اثر اصابت ترکش به دستهایش، به شهادت رسيد.

شهید ساعتیان را «الهی» لقب داده بودند؛ چون معنویت و روحانیت فوق‌العاده‌ای داشت.

محمدرضا در سال 1364 ازدواج نمود و دو فرزند به نام‌های سلمان و ابوذر از خود به یادگار گذاشت.

به مناسبت سالروز شهادتش عکس‌هایی از وی در ادامه آمده است:
 
 
عکس های کمتر دیده شده از شهید «محمدرضا ساعتیان» 
عکس های کمتر دیده شده از شهید «محمدرضا ساعتیان» 
عکس های کمتر دیده شده از شهید «محمدرضا ساعتیان» 
عکس های کمتر دیده شده از شهید «محمدرضا ساعتیان» 
عکس های کمتر دیده شده از شهید «محمدرضا ساعتیان» 
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها