نویسنده رمان «فرنگیس» این‌بار خاطرات خودش را می‌نویسد/ خاطرات تلخ و تکان‌دهنده از دوران جنگ

مهناز فتاحی از نگارش خاطرات دوران کودکی خود که همزمان با جنگ هشت ساله بود، خبر داد.
کد خبر: ۲۴۰۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ - 27May 2017
نویسنده رمان «فرنگیس» این‌بار خاطرات خودش را می‌نویسد/ خاطرات تلخ و تکان‌دهنده از هشت سال دفاع مقدسبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مهناز فتاحی نویسنده رمان «فرنگیس» پیرامون تازه‌ترین اثر خود اظهار داشت: در حال حاضر خاطرات دوران کودکی خودم را می نویسم.

فتاحی در ادامه با متفاوت خواندن این اثر و روایت آن از نگاه یک کودک گفت: من بچه جنگ هستم، از نزدیک آن را لمس کردم، خصوصا زمانی که جنگ غیر رسمی بود چرا که خیلی پیش از آنکه رسما اعلان جنگ شود مناطق مرزی درگیر بودند. بنابراین همان دوران را با نگاه کودکانه روایت کردم.

این نویسنده ضمن اشاره به اینکه زمان آزمون و خطا بود، از فرهنگ جهاد، شهادت و دفاع شناختی نداشتم بنابراین خاطرات از سال 59 که کلاس پنجم بوم آغاز می‌شود ابراز داشت: خاطرات پیش از سال 59 آغاز می‌شود چرا که پدرم پیش از آغاز رسمی جنگ زخمی و مجروح شد سعی کردم تمام سختی ها را از دید یک کودک بیان کنم.

به گفته فتاحی، پس از اتمام جنگ من 17 ساله بودم. کودکی بودم که با جنگ بزرگ شده است، دختری نازپرورده ولی به سرعت پدر را از دست دادم و با توجه به اینکه 8 بچه بودیم در کنار مادرم که ما را بدون حامی در امان می‌داشت زندگی می‌کردیم.

فتاحی همچنین به موضوع کتاب اشاره کرد و گفت: در این اثر خاطرات تکان دهنده برای نخستین بار روایت می‌شود خاطرات کودکی هشت ساله در زیر رگبار جنگ، کودکی که جنگ او را مقاوم می کند. در کودکی مرد می شود و مسئولیت زندگی را در نبود پدر بر عهده می گیرد.

نویسنده رمان فرنگیس تصریح کرد: امدادگر هلال احمر شدم و افتخاری در بیمارستان مشغول فعالیت بودم. پدرم رزمنده بزرگی بود که در بخش پایانی کتاب تلاش کردم ثابت کنم که او شهید است. در این اثر تلخی ها و شیرینی ها در کنار هم روایت می شوند. کتاب سرشار از خاطرات طنزی است که واقعا تلخ هستند.

فتاحی اضافه کرد: هنوز نامی برای کتاب انتخاب نکرده‌ام اما 70 درصد کار انجام شده. این اثر به همت دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری از هشت سال دفاع مقدس روایت می شود. خاطرات تلخ و تکان‌دهنده از هشت سال دفاع مقدس که بزودی کار تالیف آن به اتمام می‌رسد.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار