دیدار ترامپ و لاوروف و حاشیه‌های مهم‌تر از متن؛

ترامپ چه رازهایی را برای لاوروف افشا کرد؟

رسانه‌های غربی مدعی شدند که دونالد ترامپ اطلاعاتی محرمانه را در اختیار وزیر خارجه روسیه قرار داده است.
کد خبر: ۲۴۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ - 27May 2017
ترامپ چه رازهایی را برای لاوروف افشا کرد؟به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، نشریه «آرگومنتی ای فاکتی» روسیه در مطلبی به نقل از یعقوب کادمی رئیس سابق آژانس اطلاعات اسرائیل (موساد) نوشت: مضمون دیدار ترامپ و لاوروف مشخص نیست؛ اما بعید است از نظر امنیتی خطری داشته باشد. آنچه که رسانه‌های غربی پیرامون مطالب گفته شده از سوی ترامپ به لاوروف در دیدار اخیر مطرح کرده‌اند، اخبار دروغ است. خبر دستگیری یکی از مزدوران خارجی توسط داعش، اخباری ساخته و پرداخته دستگاه اطلاعاتی این گروهک است، که پایه و اساسی ندارد.
 
این مقام عالی‌رتبه امنیتی صهیونیست گفت: کسانی‌که اطلاعات را افشا کردند، دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهایی هستند که نباید محتوای دیدار مقام ارشد خود با یک دیپلمات بین‌المللی از کشوری دیگر را فاش می‌کردند. اینکه یک مقام عالی‌رتبه کشوری که مدعی مبارزه با داعش است، اطلاعاتی نظامی و محرمانه را در اختیار کشوری دیگر که در حال مبارزه با داعش است، قرار دهد، چیز عجیبی نیست.
با این وجود، رسانه‌های غرب طوری وانمود کردند که ترامپ اطلاعات سری را در اختیاری افرادی قرار داده که فرقی با داعش ندارند. این درحالیست که دولت روسیه نه‌تنها با داعش همکاری نمی‌کند، بلکه می‌جنگند!
 
رئیس سابق موساد با اشاره به این تلاش‌ها برای برهم‌زدن موقعیت کنونی میان آمریکا، هدف از این اقدامات را تحت تأثیر قرار دادن مشروعیت رئیس‌جمهور فعلی آمریکا است. موضوعی که اگرچه غیرممکن است نتیجه انتخابات آمریکا در پی چنین موضوعی عوض و باعث برکناری ترامپ شود، اما ارتباطات با روسیه و تلاش وی برای بهبود روابط با این کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار