بزرگداشت یاد و خاطره شهدای خطه مظلوم کردستان

شهید همت : بروجردی هنوز، نه بر ملت ایران و نه بر تاریخ ما شناخته نشده. تصور من این است که زمان بسیاری باید سپری شود تا بروجردی شناخته بشود. شاید خون رنگین بروجردی، این بیداری را در ما بوجود بیاورد."
کد خبر: ۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۴ - 01June 2013

بزرگداشت یاد و خاطره شهدای خطه مظلوم کردستان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس  ، مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای خطه مظلوم کردستان و جمعی از سرداران شهید حاج ناصر کاظمی ، شهید محمد بروجردی(مسیح کردستان) و جمعی دیگر از این شهدا با حضور جمع کثیری از همرزمان و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران بر سر مزارشان در قطعه ۲۴گلزار شهدای بهشت زهرا(س) با نثار گل و قرائت فاتحه همواره یاد و خاطره این عزیزان را گرامی داشتند.

 

 شهید "محمد بروجردی" سال 1333 در روستای "دره گرگ" شهرستان بروجرد چشم به جان گشود، وی شش ساله بود که پدرش را از دست داد و محمد در سایه پرمهر و تلاشگر مادری مهربان و فداکار رشد کرد و پرورش یافت.
محمد در هفت سالگی وارد مدرسه شد، اما به دلیل مشکلات و ناتوانی های مالی خانواده، همزمان با تحصیل در کلاسهای شبانه مشغول به کار برای تامین بخشی از نیازهای مالی خانواده خود شد.
محمد بروجردی در 17 سالگی ازدواج کرد و با آغاز تلاش مردم برای سرنگونی رژیم طاغوت، درس و تحصیل را نیمه کار گذاشت و به صف انقلابیون پیسوت.
وی در سوریه و لبنان با شهیدانی همچون چمران و محمد منتظری آشنا شد و در همان اوایل انقلاب از سوی شهید دکتر محمد بهشتی، به عنوان مسئول حفاظت از امام خمینی (ره) به هنگام ورود به کشور منصوب شد.
شهید بروجردی از جمله موسسان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و بعد از انقلاب و با شروع ناآرامی ها در کردستان به پاوه رفت و تلاش زیادی را برای نابودی اشرار و برقراری امنیت و آرامش برای مردم منطقه کردستان انجام داد.
محمد بروجردی از همان دوران کودکی مدیریت و تحمل سختی را فراگرفته بود و به همین دلیل خیلی زود توانست به عنوان سرداری موفق در عرصه دفاع مقدس انجام وظیفه کند.

سردار شهید "حاج همت"، درباره مهجور ماندن قدر و ارزش نقش بروجردی در تاریخ پر فراز و فرود انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، شش ماه پیش از شهادتش در کربلای خیبر گفته بود:
" بروجردی شناخته نشد. بروجردی هنوز، نه بر ملت ایران و نه بر تاریخ ما شناخته نشده. تصور من این است که زمان بسیاری باید سپری شود تا بروجردی شناخته بشود. شاید خون رنگین بروجردی، این بیداری را در ما بوجود بیاورد."

 

در این مراسم ابتدا حاج رحیم چهره خند از شعرای دفاع مقدس به سرودن قطعاتی در وصف شهدای کردستان پرداختند و در ادامه سرکار خانم دکتر بروجردی دختر بزرگوار شهید محمد بروجردی و خواهر بزرگوار شهید حاج ناصر کاظمی لحظاتی به بیان خاطراتی چند از این شهیدان بزرگوار پرداختند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار