امیر زواره‌ای به دفاع پرس خبر داد؛

تولید انبوه تک‌تیرانداز «شاهر»

رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش از تولید انبوه سلاح تک‌تیرانداز «شاهر» توسط صنعت دفاعی کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۴۱۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶ - 28May 2017
تولید انبوه سلاح شاهر/ انتقال تکنولوژی به وزارت دفاعامیر سرتیپ دوم «سیدمسعود زواره‌ای» رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اشاره به اینکه این سازمان متناسب با نوع ماموریت‌ها و نیازهای عملیاتی اقدام به طراحی و ساخت سلاح می‌کند، اظهار داشت: در حوزه سلاح‌های تک تیرانداز تاکنون سلاح‌های مختلفی در کالیبرهای متفاوت طراحی و ساخته شده است.
 
وی با بیان اینکه امکانات لازم برای تولید انبوه سلاح‌ها در سطح نیرو وجود ندارد، گفت: به طور معمول اینگونه سلاح‌ها پس از گذراندن مراحل آزمایشی و تست‌های میدانی توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به تولید انبوه می‌رسند.
 
امیر زواره‌ای خاطرنشان کرد: به تازگی تکنولوژی ساخت سلاح 14.5 میلی‌متری شاهر جهت ایجاد خط تولید به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منتقل شد.
 
اسلحه تک‌تیرانداز انفرادی «شاهر» حدود 22 کیلوگرم وزن دارد و طول آن برابر با 185 سانتی متر است. این سلاح با کالیبر 14.5 میلمتری قادر است اهداف را تا شعاع سه کیلومتری مورد اصابت قرار دهد.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها