معرفی کتاب؛

کتاب «برادرم را ندیدی» روایت خاطرات «غلامرضا عسگری»

کتاب «برادرم را ندیدی» خاطرات سرهنگ پاسدار «غلامرضا عسگری» از زمان کودکی تا بازنشستگی وی است که توسط «حسین یاقوتی» به نگارش درآمده است.
کد خبر: ۲۴۱۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸ - 28May 2017

به گزارش دفاع پرس از استان گلستان، کتاب «برادرم را ندیدی» شامل خاطرات سرهنگ پاسدار «غلامرضا عسگری» برادر سردار شهید «محمدرضا عسگری» جانشین لشکر 25 کربلا می‌باشد که توسط «حسین یاقوتی» نوشته شده است.

این کتاب به خاطرات غلامرضا عسکری از کودکی در روستای «لیوان غربی» از توابع شهرستان «بندرگز» می‌پردازد.

وی به دلیل مشکلات و تنگدستی خانواده در دوران راهنمایی در یک کارگاه نقاشی مشغول کار می‌شود و در زمان قبل از انقلاب نیز با جوانان روستا به پخش اعلامیه‌‌ها و توزیع نوار سخنرانی‌های حضرت امام (ره) می‌پردازد.

در سال 58 داوطلبانه برای مبارزه با «کموله» و «دمکرات» به کردستان رفت و با شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه جنوب شد و در واحد عقیدتی لشکر 92 زرهی اهواز به خدمت سربازی مشغول شد.

پس از پایان سربازی به عضویت سپاه پاسداران درآمد و به عنوان فرمانده تا رده گردان در جبهه حضور داشت و در سال 1387 با درجه سرهنگی به افتخار بازنشستگی نائل شد.

این کتاب در 218 صفحه به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان به چاپ رسید و در همایش «یادیاران» که سوم خردادماه سال جاری در گرگان برگزار شد، رونمایی شد.

کتاب «برادرم را ندیدی» ، روایت خاطرات«غلامرضا عسگری» 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها