مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:

شاخصه مهم شهرسازی اسلامی امنیت و خط‌دهی به اخلاق در جامعه است

آیت‌الله علیرضا اعرافی گفت: باید در طراحی شهر تمام شاخص‌های یک شهر اسلامی را موردتوجه قرار داده و به امنیت که محور شهرسازی اسلامی است توجه ویژه‌ای داشته تا خط‌دهنده به اخلاق در جامعه باشد.
کد خبر: ۲۴۱۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ - 28May 2017
شاخصه مهم

به گزارش دفاع پرس از قم، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، امروز (یک‌شنبه) در دیدار مدیرکل راه و شهرسازی استان قم، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و نزول قرآن در این ماه اظهار داشت: با تأمل و تدبر در آیات قرآن کریم می‌توانیم تمام دستورالعمل‌های لازم را برای یک زندگی اسلامی و جامعه دینی در اختیار داشته باشیم.

وی با اشاره به همکاری حوزه‌های علمیه و تشکیل کارگروه‌هایی با موضوع شهرسازی اسلامی افزود: در قرآن کریم شاخصه‌هایی برای شهر اسلامی آورده شده که امنیت، آسایش و پرستش خداوند متعال ازجمله مسائلی است که در آن در نظر گرفته‌شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تأکید بر توجه بیشتر مدیران شهری قم به معماری اسلامی خاطرنشان کرد: ادارات کل و مجموعه‌های دولتی در قم، با سایر شهرها به‌خاطر ارتباط با حوزه‌های علمیه متفاوت بوده و باید این تفاوت در همه عرصه‌ها قابل‌رؤیت باشد.

 وی به لزوم توجه به موضوع راه و شهرسازی در علوم غربی اشاره و تصریح کرد: خاستگاه این علوم در غرب بوده اما نباید در آن متوقف شد، باید در طراحی شهر تمام شاخص‌های یک شهر اسلامی را نیز موردتوجه قرار داد و به امنیت که محور شهرسازی اسلامی است توجه ویژه‌ای داشت.

آیت‌الله اعرافی با تأکید بر داشتن نگاهی جامع‌تر در این حوزه افزود: ارتباط چهار مسئله فلسفه، فقه، ارزش‌های اخلاقی و تاریخ تمدن اسلامی در حوزه شهرسازی می‌تواند دستاوردهای مهمی را در این حوزه داشته و تأمین‌کننده امنیت و خط دهنده به  اخلاق در جامعه باشد.

وی توجه به شهرسازی اسلامی را پایه و اساس نظام‌مهندسی در کشور اسلامی دانست و گفت: باید با توجه و دقت بیشتری به این مسئله پرداخت و باید اعتراف کنیم که حوزه‌های علمیه با همه توانمندی‌های خود، در این حوزه دقیق و مجتهدانه ورود نکرده است.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها