بسته ویژه آثار جشنواره عمار برای اکران در ماه رمضان

همزمان با فرارسیدن ماه رمضان، دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، مجموعه‌ای از آثار مناسب خود برای اکران در این ماه مبارک را ارائه کرد.
کد خبر: ۲۴۱۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳ - 28May 2017
بسته ویژه آثار جشنواره عمار برای اکران در ماه رمضان

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، مجموعه‌ای از فیلم‌های مناسب اکران در این ماه مبارک را ارائه کرد.

بنابرین گزارش، این مجموعه شامل آثار منتخب مستند و داستانی در ادوار مختلف این جشنواره بوده و شامل فیلم‌هایی مانند «تیهو»، «مُحرم ملکوت»، «راننده»، «تکلیف» و... است.

بر اساس این گزارش، «تیهو» به کارگردانی سیدصدرالدین فردوسی، از آثار هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار است که جزو نامزدهای دریافت فانوس این جشنواره در بخش داستانی هم بوده است.

«تیهو»، اثری کوتاه درباره‌ «امر به‌معروف و نهی از منکر» است و تردیدها و کشمکش‌های درونیِ جوانی را روایت می‌کند که در ماه رمضان با یک فرد روزه‌خوار مواجه می‌شود.

«صف»، فیلم کوتاهی به کارگردانی اسماعیل عظیمی، اثر بعدی این مجموعه فیلم مناسبتی است که با الهام از یک حدیث، اهمیت نماز جماعت را تصویر می‌کند.

«مُحرم ملکوت» مستندی 30 دقیقه‌ای درباره مرحوم آیت‌الله خوشوقت، از علمای بزرگ است و نحوه رفتار و ارتباط او را با مردم روایت کرده است. این مستند به تهیه‌کنندگی موسسه نجوای زلال هنر ساخته شده است.

مستند «صالح آباد» اثری 15 دقیقه‌ای به کارگردانی مسعود کارگر و امین قره سُفلو است که به مشکلات یکی از محلات تهران می‌پردازد که باعث مهاجرت برخی از خانواده‌های این محله شده است. این مستند، فانوس پنجمین جشنواره عمار را در کارنامه خود دارد.

اثر بعدی، مجموعه فیلم مناسبتی جشنواره عمار، فیلم داستانی «عشق علیه‌السلام» به کارگردانی نریمان خلیلی و تهیه‌کنندگی دفتر امام جمعه ملکشاهی ایلام است. داستان این فیلم درباره طلبه جوانی است که به همراه همسرش در منطقه عشایری مرز زندگی می‌کنند.

مستند 20 دقیقه‌ای «آنچه به این خانه رواست» به کارگردانی تورج کلانتری، اثر دیگر مجموعه فیلم جشنواره عمار برای اکران ماه رمضان است، این مستند، داستان جوانان محله مشیریه است که با فعالیت‌های خود، تحولاتی بزرگ در محله ایجاد کردند.

«عشق، عادت...» فیلم کوتاه داستانی به کارگردانی محمدرضا شهیری، یکی دیگر از آثار جشنواره عمار برای نمایش در ماه رمضان است که اهمیت توجه و اخلاص در نماز را روایت می‌کند.

فیلم داستانی «تکلیف» به کارگردانی رضا شرفی، دیگر اثر این مجموعه است. این فیلم کوتاه، داستان دختربچه‌ای را روایت می‌کند که تازه به سن تکلیف رسیده و در اتوبوس بین شهری با پدرش در حال مسافرت بوده و از طرف دیگر، نمازش در حال قضا شدن است.

«راننده» دیگر اثر داستانی جشنواره عمار برای اکران در ماه مبارک رمضان است. این فیلم داستانی 15 دقیقه‌ای به کارگردانی سیدسجاد قافله‌باشی، داستان راننده‌‌ای است که مسافرانش راز دلشان را با او مطرح می‌کنند.

«فصل سیب»، مستندی 25 دقیقه‌ای به کارگردانی امیر مهریزدان درباره امام جماعت مسجد صاحب الزمان در محله افسریه تهران است که با فعالیت گسترده خود تاثیر قابل توجهی در محل و نمازگزاران گذاشته است.

فیلم کوتاه «با جماعت» اثر بعدی فیلم‌های مناسبتی عمار است، این اثر 5 دقیقه‌ای به کارگردانی هادی نادری به اهمیت نماز جماعت می‌پردازد.

«کیف» مستندی کوتاه به کارگردانی هادی بهرامیان است که با الهام از حدیثی نبوی تولید شده است و به لزوم توجه به اقامه نماز اول وقت اشاره می‌کند.

مستند «کوچه مقدس» دیگر اثر مجموعه فیلم‌های جشنواره عمار برای اکران در ماه رمضان است. این مستند به کارگردانی سید جمال عودسیمین داستان زندگی حاج آقا مقدس و ارادت مردم محله نسبت به او را در یکی از محله‌های تهران‌نو روایت می‌کند. «کوچه مقدس»، برگزیده سومین دوره این جشنواره نیز است.

«اخراجی‌ها 4» مستندی 20 دقیقه‌ای به کارگردانی محمدتقی رحمتی بوده که داستان یک روحانی را روایت می‌کند که پس از آشنایی با کمپ ترک اعتیاد، به معتادان کمک می‌کند در جهت برگشت به مسیر زندگی دینی گام بردارند.

بنابرین گزارش، بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره عمار، علاقمندان جهت دریافت و اکران این فیلم‌ها می‌توانند به سایت اکران مردمی عمار به نشانی ekran.ammarfilm.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها