الهی‌نامه عشاق؛

جهاد و تقوا لازم و ملزوم یکدیگر هستند/ خداوندا، مردم ما را در گسترش فرهنگ اصیل اسلام کوشا بدار

شهید «مهدی بانپور» در فرازی از وصیت‌نامه خود آورده است: با نفس‌های شیطانی خود مبارزه کنید. با ایمان خود مشت محکمی به دشمن بزنید. «جهاد بدون تقوا» و «تقوای بدون جهاد» درست نیست. پروردگارا ببخش گناهانم را و از تو طلب استغفار می‌کنم.
کد خبر: ۲۴۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۵ - 29May 2017

به گزارش دفاع پرس از مشهد، از جمله عوامل مؤثر در تهذیب نفس، صفای باطن و رسیدن به کمال و قرب حق، دعا و نیایش به درگاه خدای سبحان است.

دعا و نیایش، پیوند انسان را با خدای یکتا، برقرار نموده و موجب پرواز روح به سوی ملکوت و فضای معطر معنوی و عرفانی می‌شود. لذا در فرهنگ اسلامی، از جایگاه و منزلت خاصی برخوردار و مورد تأکید و سفارش قرارگرفته است. خداوند سبحان در آیه 60 سوره غافر می­ فرماید: «قال ربکم ادعونی استجب لکم» پروردگارتان گفت «بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را».

دعا و نیایش در زندگی و سرنوشت انسان، آثار ارزشمندی داشته و در معارف دینی، به خصوص عرفان اسلامی از اهمیت ویژه برخوردار است؛ تا بدان جا که عرفا آن را یکی از ابواب کشف و شهود حقایق، برای اولیای الهی دانسته‌اند.

رزمندگان اسلام و فرماندهان ارشد جنگ در طول دفاع مقدس و در شرایط مختلف آن دوران از این سرمایه عظیم غافل نبودند و همواره با نیایش به درگاه حضرت حق، هدایت را از او مسئلت کردند و جمعی از آن‌ها نیز با استمرار بر دعای خود برای رسیدن به بالاترین مقام که شهادت در راه خدا بود، دعاهایشان جامع اجابت به تن کرد و در جوار حق آرام گرفتند.

به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان به فرازهایی از مناجات­‌های شهدای خراسان رضوی اشاره خواهیم داشت که در ادامه آن را می‌خوانید:

 

بارالها، به سویت می­‌شتابم، مانند عاشقی که به دیدار معشوق خود می‌شتابد. امیدوارم که بنده­‌ی خود را بپذیری و از گناهانم درگذری، معبودا، خودت فرمودی: «اگر کسی به سویم آید، او را پذیرایم».

خداوندا، من به ندای امام عزیز و بت‌شکن لبیک گفته و به سوی تو می‌آیم و از تو می‌خواهم که به بزرگی و لطف خودت و به تمام مقربین درگاهت قسم که این امام عزیز، این فرزند حضرت زهرا (س) و نایب بر حق امام زمان (عج) را تا ظهور حضرتش موفق، مؤید و منصور بداری.

شهید غلامرضا جنگی

 خداوندا، مردم ما را یاری بخش که به پاس خون شهیدان هم که شده در گسترش فرهنگ اصیل اسلام کوشا باشند و در سطح جوامع آن را بگسترانند و مردم ما را یاری بخش تا در آزادی قدس عزیز و نابودی مستکبرین کوشا و موفق باشند.

شهید سید محمد خاتمی

 خدایا، از تو می‌خواهم اگر شهادت نصیبم کردی، فقط و فقط به خاطر خودت و رضایت ذات مقدست باشد.

شهید حسن خوراکیان

خدایا، من عاشق واقعی هستم، با من معامله کن که دیگر نمی‌­توانم بمانم، دوستانم همه رفتند و این بار نوبت من است.

شهید حمید دباغ

 خداوندا، اگر به افتخار شهادت نائل آمدم مرا ببخش و از تقصیراتم بگذر.

شهید حمیدرضا دهنوی

 خدایا، تو را به یگانگی­ات سوگند که شهادت را نصیب من گردانی. پروردگارا، مرا ببخش و مرا در صف شهدای خود قرار بده و به من چنان قدرتی بده که در واپسین لحظات عمر نام تو را بر زبان داشته باشم.

شهید محمد حسین رضائیان

 خدایا، عشق به انقلاب اسلامی و رهبر کبیر انقلاب امام خمینی چنان در وجودم شعله‌ور است که اگر تکه‌تکه‌ام کنند و یا صدها بار مرا بکشند و زنده‌ام کنند و یا زیر سخت‌­ترین شکنجه­‌ها قرارم دهند، او را تنها نخواهم گذاشت.

خدایا، تو خود گواهی که هدف ما در این جنگ اعتلای حکم حق و سرنگونی ستمگران است.

شهید فرامرز حسینی

 خدا را شکر می­‌کنم به آنچه داد و آنچه گرفت. ما همه امانت خداییم بر روی زمین. معبودا، دل به لطف و کرمت بسته‌ام، به ما رحم کن و ما را لحظه­‌ای به خود وامگذار.

شهید نورالله کاظمیان

خدایا، از آنچه من فکر می‌­کنم بزرگتری، پس تو شاهد باش که من از دنیا و متعلقاتش چشم پوشیدم و فقط برای رضای تو و رستگاری قدم در این راه نهادم و با سپاس و شکر مجدد که این توانایی را به من عطا فرمودی که بتوانم تمام غل و زنجیرهای وابستگی به این دنیا را از وجودم بگسلم و چون طائری مهاجر در آسمان بی‌منتها به سویت پرواز کنم.

شهید احمد مهاجری

 خدایا، مرا از سپاهیانت قرار ده که براستی سپاه تو پیروز است، و مرا در حزب خود قرار ده که همانا حزب تو همیشه رستگار است و قرار بده مرا از دوستانت که همانا دوستان تو هیچ ترس و غم و اندوهی ندارند.

شهید احمد باغبان

 خداوندا، من در دنیا نتوانستم آن طوری که تو می‌­خواستی زندگی کنم. پس مرگم را آن چنان قرار ده که لااقل کفاره گناهان کبیره و صغیره‌­ام باشد.

شهید غلامحسین آخرتی

 خدا را شکر می­‌کنم که به من فرصت داد تا خود را فدای اسلام کنم و از جهل و نادانی بیرون بیایم و انقلاب اسلامی باعث شد به دنیا از دید دیگری نگاه کنم و به تمامی دستورات آن را عمل کنم و به مبارزه علیه کفر برخیزم.

شهید سید هاشم افتخاری

 ای دوستان و عزیزان، این دنیا محل آزمایش و محل گذر است. با نفس‌های شیطانی خود مبارزه کنید. با ایمان خود مشت محکمی به دشمن بزنید. «جهاد بدون تقوا» و «تقوای بدون جهاد» درست نیست. پروردگارا ببخش گناهانم را و از تو طلب استغفار می‌کنم.

شهید مهدی بانپور

 خدایا، مپسند که پاسدار باشم و لباس مقدس پاسداری قرآن بر تنم باشد، ولی در رختخواب و با مرگ طبیعی جان بسپارم. خداوندا، شهادت را نصیبم کن.

شهید جواد توانگر

 خدایا، به ما نیرویی عطا کن که فقط به خاطر تو کار کنیم و نیت‌­های ما را خالص گردان. خدایا، ما به لطف بیکران تو امیدواریم ولی ترسمان از این است که در نیت‌هایمان ناخالصی وجود داشته باشد. الهی به لطف و کرمت آن را نیز بر طرف گردان و اسلام و مسلمین را سربلند و پیروز گردان.

شهید وحید حاجی مهدی زاده زرگر

 خداوندا از تو می‌خواهم که توفیق شهادت را نصیبم کنی؛ مرگ پر افتخاری که بارها به آن نزدیک شده‌­ام ولی نصیبم نشده است. شاید لایق شهید شدن نباشم زیرا که شهید مقام والا دارد.

شهید علیرضا طیبی نژاد

 بارخدایا، امیدوارم که درهای رحمت را به سوی این بنده گنه‌کار باز کنی و از گناهان من درگذری و مرا مورد بخشش خودت قرار دهی و مرا با شهدا محشور فرمایی.

شهید حسن قادری شهری

 پروردگارا! تو آگاهی که من بنده رو سیاهت در اشتیاق لقایت هستم. الها! مرا از این نعمت بزرگ بهره‌مند ساز و شربت شهادت در راهت را نصیب و روزیم گردان.

شهید سید خلیل مداح ساداتیه

 معبودا، تو خود آگاهی بر آنچه بر من گذشته، از تو می‌خواهم هر زمان که مرا بر خطا و گناهان گذشته بخشیدی، مرا مورد لطف خود قرار دهی و مرگ در راهت را نصیبم گردانی.

خدایا، توبه این بنده ناخلف و حقیرت را پذیرا باش که این جسم نحیف طاقت عذاب را ندارد.

خدایا، آمدنم را در جبهه مورد قبول عنایت فرما و این مرگ را خریدار باش که غیر آن چیزی ندارم تا نثارت گردانم.

شهید سید علی موسوی نیشابوری

خدایا، پروردگارا، اگر قدمی غیر از رضای تو برداشتم، مرا ببخش. از تو طلب عفو می‌کنم. به سوی تو می‌آیم اما با باری از گناه و معصیت.

شهید علیرضا نعمانی مقدم

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها