دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

استفاده از «پلیس ربات» راهکاری جدید برای تامین امنیت

امروزه کشورها برای کاهش تلفات نیروی انسانی و تامین امنیت شهروندان خود از پلیس ربات استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۲۴۱۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۰ - 29May 2017
به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس،‌ این روزها داعش در کشورهای مختلف دست به حملات تروریستی می‌زند و در جدیدترین اقدام خود یکی از شهرهای فیلیپین را به تصرف در آورده است، که 40 نیروی پلیس و امنیتی این شهر در درگیرهای پراکنده با تروریست‌ها کشته شده‌اند. کشته شدن نیروهای امنیتی تنها محدود به این کشور نمی‌شود؛ بلکه خطر تروریسم، نیروهای امنیتی دیگر کشورها را نیز تهدید می‌کند. از این رو کشورهای غربی به دنبال این هستند تا با استفاده از تکنولوژی‌های روز جهان سخت افزارهای نظامی را تولید کنند که تا حد ممکن تلفات نیروهای انسانی خود را کاهش دهند.

یکی از کشورهایی که خود را در برابر حملات تروریستی آماده کرده، کشور امارات متحده عربی است، که به تازگی در یکی از شهرهای مهم خود (دبی) از پلیس‌های ربات استفاده کرده است. ربات‌های پلیس مانند نیروهای انسانی در مراکز خرید و جاذبه‌های گردشگری به گشت زنی خواهند پرداخت. از جمله ویژگی‌های این ربات ارتباط سریع‌تر جهت گزارش‌های امنیتی است. نمایشگر لمسی نصب شده بر سینه این ربات‌ها، این امکان را به مردم می‌دهد که جرائم را گزارش کرده، جریمه بپردازند و یا اطلاعات به دست بیاورند. همچنین این ربات می‌تواند اطلاعات جمع آوری شده را در اختیار مقامات بخش حمل و نقل و ترافیک بگذارد. مقامات امنیتی امارات متحده عربی اعلام کرده‌اند تا سال 2030 نزدیک به 25 درصد از نیروهای پلیس را ربات‌ها تشکیل خواهند داد؛ با این حال آن‌ها جایگزین نیروهای انسانی نخواهند شد.

رئیس کل خدمات ویژه در بخش پلیس دوبی گفت: شاهد افزایش افرادی هستیم که در حال مسافرت به دبی هستند؛ لذا تلاش می‌شود با استقرار نیروهای پلیس در محل‌های جدید اطمینان خاطر به دست آید که آنها در مناطق درستی مستقر شده‌اند و می‌توانند امنیت شهر را تامین کنند.

 استفاده از پلیس ربات «راهکاری جدید برای تامین امنیت»

این ربات می‌تواند به دو زبان عربی و انگلیسی صحبت کند؛ اما تلاش‌ها برای افزودن زبان‌های دیگر مانند روسی، چینی، فرانسه و... نیز ادامه دارد. ربات‌های پلیس با دریافت به موقع و سریع اطلاعات می‌توانند علاوه بر تامین حفاظت بیشتر و ارائه امنیت گسترده، از جان افسران پلیس نیز محافظت کنند.

علاوه بر کشور امارات متحده عربی باید به کشور چین هم در زمینه بکارگیری پلیس ربات اشاره‌ای داشت. اولین ربات هوشمند پلیس در برخی ایستگاه‌های قطار و فرودگاه‌های چین به کار گرفته شد. این ربات علاوه بر گشتزنی و دادن پاسخ به سوالات مردم قادر است با اسکن چهره افراد، مجرمان فراری را شناسایی کند.

 استفاده از پلیس ربات «راهکاری جدید برای تامین امنیت»

از این رباط علاوه بر گشت زنی و شناسایی افراد مجرم در خیابان‌ها و تقاطع‌ها برای کنترل کسانی که می‌خواهند از چهار راه‌ها غیر قانونی عبور کنند، استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها