استفتاء از دفتر مقام معظم رهبری؛

آیا به خاطر امتحانات و کنکور می‌توان روزه نگرفت؟

هم‌زمانی ماه رمضان و ایام امتحانات این سوال را ایجاد می‌کند که آیا دانشجویان و کنکوری‌ها می‌توانند به خاطر شرایط سخت روزه نگیرند؟
کد خبر: ۲۴۱۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶ - 28May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی»، عضو دفتر استفتائات مقام معظم رهبری در پاسخ به سوال امکان روزه خواری دانشجویان در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: خیر؛ ما مجاز به روزه‌خواری به خاطر امتحان و کنکور نیستیم.

وی افزود: برای رفع مشکل دانشجویان دو توصیه وجود دارد، یکی این که می‌توانند شب تا صبح را بیدار بمانند که هم هوا خنک‌تر است و هم می‌توانند آب بخورند.

رضایی عنوان کرد: توصیه دوم مسافرت رفتن است، به این صورت که از حد ترخص خارج شده و پس از خروج کامل می‌تواند روزه خود را باز کنند، البته این امر برای شخصی که نیت رفت و برگشت دارد، مجاز است.

وی در رابطه با حد ترخص گفت: به میزان راهی که از محدوده شهر خارج شده و به مکان‌هایی که آثاری از شهر و تاسیسات شهری وجود نداشته باشد که حدود هزار و 400 متر برآورد شده حد ترخص می‌گویند.

عضو دفتر استفتائات مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: خانواده‌ای که دانشجو را تا حد ترخص مشایعت می‌کند نیز می‌تواند روزه خود را باز کند اما اگر این کار را نکرد و بازگشت باید تا قبل از ظهر نیت روزه کند و روزه‌اش صحیح است.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار